دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1396 - 10:27
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی:

باید با اتکا به بدنه اکثریت سالم دانشگاه منویات مقام معظم رهبری را محقق کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی تصریح کرد که همگی مسئول هستیم و باید با اتکا به بدنه اکثریت سالم دانشگاه منویات مقام معظم رهبری را محقق کنیم تا آنچه شایسته نظام است رخ دهد.
کد خبر : 265842

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در جلسه هم اندیشی مدیران حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که با حضور مشاور و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد تهران مرکزی برگزار شد با بیان اینکه رسالت مهمی بر عهده مسئولان و مدیران بویژه همکاران حراست دانشگاه است، افزود: «حراست به عنوان امین، چشم و گوش مسئولان باید موضوعات را رصد و اطلاعات را برای تصمیم گیری مناسب با دقت و به موقع گزارش کند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: «امیرالمومنین (ع) در نامه ای خطاب به مالک اشتر می فرمایند که مبادا عیوب پنهان مردم را آشکار و عیوب آشکار آنان را پنهان کنید. البته منظور این جمله به معنای ندیدن و نشنیدن حراست ها نیست بلکه به معنای این است که موضوعات در جایگاه خود بیان شوند و اسرار افراد حفظ شود که لازمه آن رعایت تقوا و مراقبت از نفس است.


طهرانچی در این جلسه به موارد مهمی از جمله تقوا، ارتقای آموزش و فرهنگ با هدف ایجاد امنیت و صیانت از محیط دانشگاه و ... اشاره کرد.


پیشگیری و آینده نگری وظیفه اصلی حراست است


مشاور و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی هم با تاکید بر اینکه پیشگیری و آینده نگری وظیفه اصلی حراست است، اظهار کرد: «مجموعه حراست مانند چراغ راهی روشن است که باید خوب ببیند و خوب بشنود تا بتواند به خوبی مدیران دستگاه ها را در هدایت واحدهای دانشگاهی یاری دهد.»


وی حراست را بازوی کمکی مدیران در دانشگاه معرفی کرد و گفت: «روسای واحدهای دانشگاهی با تعامل و همکاری مدیران حراست می توانند درست تصمیم بگیرند و به موقع پاسخگو باشند.»


مشاور و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه همکاران حراست باید اهل تقوا، ایمان و یقین باشند، گفت: «به نماز و کارکردهای این فریضه الهی توجه ویژه ای داشته باشیم و با اخلاص عمل در راه جهاد اکبر قدم برداریم. تا برکات الهی شامل حال ما شود و مورد توجه و عنایت خداوند قرار بگیریم.»


وی توجه و نظارت به سلامت و عملکرد زیرمجموعه و معرفت افزایی کارکنان حراست و حفاظت فیزیکی را از وظایف مدیران حراست دانست و افزود: «حراست با جلب اعتماد مسئولین وسه رکن اصلی دانشگاه اعم از: کارکنان، استادان و به ویژه دانشجویان با حسن تعامل و عمل صالح می توانند در پیشبرد اهداف مجموعه اثرگذار باشد.»


وی توجه به موضوعات فرهنگی، امربه معروف و نهی از منکر و آموزه های تربیتی را با همکاری متولیان این حوزه ضروری دانست و از همکاران حراست و زیرمجموعه آنها خواست با اهتمام ویژه به این مقوله بپردازند.


عزت الله میرزایی مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی نیز در این جلسه هدف از برگزاری این نشست را هم افزایی و بصیرت افزایی مدیران حراست عنوان کرد و گفت: «همکاران حراست با رعایت تقوا، دینداری، حفظ کرامت و حرمت افراد و بهره گیری شایسته از توانمندی های سرمایه های انسانی، تمامی توان و کوشش خود را به کار گیرند و حافظ مصالح، شئونات و اموال دانشگاه باشند


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته