دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1396 - 17:03
در نشست خبری دومین جشنواره شیخ طبرسی عنوان شد؛

اعطای جایزه ویژه علامه طباطبائی به آیت‌الله جوادی آملی/ جشنواره طبرسی بزرگترین رویداد قرآنی در دانشگاه آزاد است

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات گفت: جشنواره ملی قرآنی و حدیثی شیخ طبرسی بزرگترین رویداد قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 265413

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر در نشست خبری دومین جشنواره ملی قرآنی و حدیثی شیخ طبرسی اظهار کرد: تفاوت این دوره از جشنواره در تعداد آثار ارسالی به آن است. آثار ارسالی نه تنها از سوی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ آزاد ارائه شده است بلکه اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه‌ها نیز آثاری را به این دوره از جشنواره ارائه کرده‌اند.


دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره ملی قرآنی و حدیثی شیخ طبرسی افزود: در اختتامیه این دوره از جشنواره که 15 اسفند سال جاری در سالن دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد، جمعی از چهره‌ها و خادمان قرآن حضور خواهند داشت.


ذاکر درباره جایزه ویژه علامه طباطبایی گفت: این جایزه شامل یک تابلو نفیس مزین به آیات قرآن کریم به همراه لوح تقدیر با امضای دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.


طالب تاش: در این دوره از جشنواره، جایزه ویژه علامه طباطبائی که اختصاص به برترین رویداد قرآنی دارد به آیت‌الله جوادی آملی به‌واسطه دو اثر برجسته ایشان یعنی تفسیر تسنیم و تفسیر موضوعی قرآن کریم، اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات در بخش دیگر این نشست خبری، در خصوص اولویت‌های فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات گفت: تسریع در انجام وظایف، دقت و کیفیت را سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار داده‌ایم.


وی ادامه داد: در فعالیت‌های فرهنگی، اثربخشی برنامه‌ها سنجیده می‌شود و انواع و اقسام سلیقه‌ها و ذائقه‌های افراد در نظر گرفته می‌شود.


ذاکر به برگزاری جشن‌های ازدواج دانشجویی، دانش‌آموختگی و نیمه شعبان در ابتدای سال آینده در واحد علوم و تحقیقات اشاره و تصریح کرد: مناسبت‌های مذهبی با رعایت الگوی شرعی و اخلاقی برگزار می‌شود.


وی با اشاره به برگزاری جشن «میم مثل مادر» به مناسبت تولد حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: در این برنامه بانوی اروپایی که به تازگی به دین اسلام مشرف شده است، حضور دارد.


معاون فرهنگی و دانشجویی علوم و تحقیقات درباره فعالیت تشکل‌های دانشجویی در این واحد نیز گفت: واحد علوم و تحقیقات دارای دو تشکل دانشجویی، 7هفت کانون دانشجویی، یک تشکل کارکنان و سه تشکل اساتید است.


ذاکر با بیان اینکه به دنبال تنوع تشکل‌ها در واحد علوم و تحقیقات هستیم، خاطرنشان کرد: سعی داریم از تصدی‌گری صرف خارج شویم و بخشی از اجرای فعالیت‌های فرهنگی را به دانشجویان واگذار کنیم.


به گزارش آنا، رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های حوزه پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی از فعالان و اهل قلم حوزه قرآنی است، گفت: در حوزه علوم انسانی، جشنواره فارابی که اختصاص به انتخاب کتاب سال این حوزه دارد هر ساله توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود. از آنجایی که جای چنین جشنواره‌ای در حوزه کتب قرآنی خالی بود، بر آن شدیم تا جشنواره‌ای مانند فارابی را در این حوزه برگزار کنیم. بر این اساس اقدام به برگزاری جشنواره ملی قرآنی با عنوان شیخ طبرسی شد.


دکتر عبدالمجید طالب‌تاش با بیان اینکه بواسطه ظرفیت‌های موجود در واحد علوم و تحقیقات، جشنواره ملی قرآنی و حدیثی شیخ طبرسی و اهدای جایزه علامه طباطبائی با همکاری این واحد و پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره شامل چهار بخش کتاب، مقاله، پایان‌نامه و طرح پژوهشی است و از آنجایی که بصورت دوسالانه برگزار می‌شود، آثار ارائه شده به این دوره از جشنواره اختصاص با سال‌های 1394 و 1395 دارد.


طالب‌تاش ادامه داد: در مجموع 203 کتاب، 271 مقاله، 25 پایان‌نامه و 19 طرح پژوهشی به این دوره از جشواره ملی قرآنی شیخ طبرسی ارائه شده است. پس از سه مرحله داوری؛ 6 کتاب، 3 مقاله، 3 پایان‌نامه و یک طرح پژوهشی انتخاب شده‌اند که طی مراسمی در اختتامیه این دوره از جشنواره از آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.


وی با اشاره به اهدای جایزه ویژه علامه طباطبائی همزمان با برگزاری جشنواره ملی قرآنی و حدیثی شیخ طبرسی، افزود: در این دوره از جشنواره، جایزه ویژه علامه طباطبائی که اختصاص به برترین رویداد قرآنی دارد به آیت‌الله جوادی آملی به‌واسطه دو اثر برجسته ایشان یعنی تفسیر تسنیم و تفسیر موضوعی قرآن کریم، اهدا خواهد شد.


دبیر علمی دومین جشنواره ملی قرآنی و حدیثی شیخ طبرسی خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده شاهد برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی و درخشش اعضای هیأت علمی و پژوهشگران حوزه قرآنی دانشگاه آزاد در سطح جهانی باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته