دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1396 - 15:39
رحیمی تاکید کرد:

ضرورت احداث شهری مختص معتادان خیابانی

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به بازگشت حدود ۹۰ درصد از معتادان خیابانی ساماندهی شده به چرخه اعتیاد پیشنهاد کرد تا شهر یا مکانی برای نگهداری و درمان این افراد درنظر گرفته شود.
کد خبر : 265369

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در تشریح گزارش عملکردی از مرحله جدید طرح مبارزه با مواد فروشان و معتادان متجاهر پایتخت، اظهار کرد: در مرحله جدید این طرح همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند در هفته گذشته و طی 8 عملیات 7 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر را منهدم کنند.


وی ادامه داد: به دنبال عملیات‌های اجرا شده بیش از یک تن انواع مواد مخدر و یک تن انواع پیش سازهای تولید مخدر کشف و ضبط شد.علاوه براین موارد، بیش از 500 کیلوگرم انواع قرص، شربت و داروهای متادون و مواردی از این دست کشف شد.


رحیمی با بیان اینکه پلیس به صورت توأمان مبارزه با قاچاقچیان عمده، خرده‌فروشان و ساماندهی معتادان خیابانی را دنبال می‌کند، گفت: در طرح اخیر20 قاچاقچی عمده، 230 خرده‌فروش مواد مخدر و 800 معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند و 19 دستگاه انواع خودرو نیز از قاچاقچیان دستگیر شده ضبط شد.


وی با اشاره به گزارشی از میزان کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر طی 11 ماهه امسال تصریح کرد: طی این 11 مامه بیش از 21 تن انواع مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با کشفیات مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت.


رئیس پلیس پایتخت افزود: 20 هزار معتاد متجاهر نیز جمع آوری شدند و 70 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر نیز متلاشی شد که براساس این آمار، دستگیری‌های انجام شده در این حوزه حاکی از افزایش 7 درصدی دستگیری قاچاقچیان به نسبت مدت مشابه سال قبل است.


رحیمی در ادامه با تاکید بر بازگشت 90 درصد معتادان خیابانی ساماندهی شده به چرخه اعتیاد، اضافه کرد: به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای موجود ما در مسیر اشتباهی گام برمی‌داریم و باید برای حل مشکلات معتادان متجاهر فکر و ایده جدیدی را به کار گیریم.


وی گفت: در پیشنهادی که به ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ارائه دادم عنوان کردم که به نظر می‌رسد شهر یا مکانی خاص با امکانات پزشکی، روان پزشکی و حتی اشتغال مناسب برای این افراد درنظر گرفت تا این معتادان به چنین مکان‌هایی منتقل و در دوره مدتی طولانی تحت درمان قرار گیرند و طی این مدت اشتغال نیز در همان مکان برای آنها فراهم شود.


رئیس پلیس پایتخت در پایان با اعلام خبر دستگیری اعضای یک باند سه نفره ایرانی و ترکیه‌ای توزیع کوکائین در تهران افزود: از این باند 500 گرم کوکائین که از کشور ترکیه وارد ایران شده بود کشف و هر سه عضو سابقه دار این باند دستگیر شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب