دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تهیه طرح کاهش مصرف آب در صنایع پرمصرف

ایجاد کنسرسیومی سه جانبه بین آلمان، اوکراین و ایران هدفی بود که در نشست بین شرکت فنی و مهندسی آلمانی اوکراینی با شورای مشترک ایران و اوکراین دنبال شد. همچنین در این نشست برای تهیه طرح کاهش مصرف آب در صنایع پر مصرف داخلی تصمیم‌هایی گرفته شد.
کد خبر : 26513

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی این شورا، سادینا آبایی رئیس شورای مشترک ایران و اوکراین در رابطه با نشست مشترک با شرکت فنی و مهندسی آلمانی که فعالیت‌های مشترکی با اوکراین در زمینه جداسازی گاز از مواد مختلف چون نفت و سیمان و خنک سازی کوره‌ها انجام می‌دهد گفت: خوشبختانه زمینه‌ای فراهم شده است تا بتوانیم در راستای ارتقای فعالیت‌های بخش خصوصی کشور، کنسرسیوم مشترکی بین ایران، آلمان و اوکراین برقرار کنیم و شرکتی سه ملیتی را در راستای انتقال تکنولوژی‌های نو تشکیل دهیم.


وی ارتباط داشتن با شرکت‌هایی از این دست را فرصتی برای آشنا شدن فعالان هر حوزه با دستاوردها و تجربیات سایر کشورها دانست و عنوان کرد: با توجه به توانمندی‌های این شرکت در حوزه فعالیتش، تلاش کردیم به عنوان بازوی سوم آن شناخته شویم و از این طریق برنامه‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در داخل در زمینه فناورهای نو را گسترده تر دنبال کنیم.


این فعال اقتصادی با اشاره به حوزه فعالیت شرکت مذکور، توضیح داد: کاهش مصرف آب در صنایعی مانند فولاد و پالایشگاه‌ها، هدفی است که به دلیل بحران آب داخلی امروز به یکی از دغدغه‌های مسئولان تبدیل شده است، بنابراین ارتباط با این شرکت آلمانی اوکراینی فرصتی را فراهم می‌کند تا با تکنولوژی‌های جدید به کاهش میزان آب مصرفی در صنایع بزرگ آب بر موفق شویم.


انتهای پیام/

برچسب ها: آب آلمان اوکراین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته