دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1396 - 10:51
نماینده مردم مراغه مطرح کرد؛

خروج از وابستگی به اقتصاد نفتی با علم ثروت‌آفرین در دانشگاه‌ها

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز دانشگاهی تکلیف مهمی در تثبیت عدالت اجتماعی و برابری در کشور دارند و از آنجایی که دانشگاه‌هامنشأ همه تحولات هستند با افزایش کیفیت آموزشی خود نقش اثرگذاری در این زمینه می توانند ایفا کنند.
کد خبر : 264636

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی جلیلی با حضور در کنفرانس ملی تحولات نوین در مطالعات مالی و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی مراغه گفت: «بقا و ماندگاری انسان ها در این عرصه پرشتاب که تحولات چشمگیر دارد، همانا جز با تدوین نظام باکیفیت و کاربردی آموزشی میسر نمی شود.»


وی افزود: «تربیت شهروندانی با درک اجتماعی بالا و اندیشه والاتر در گرو افزودن به کیفیت آموزشی کشور است. دانشگاه های ما موظف به رعایت استانداردهای علمی جهانی هستند و باید از رویه های سلیقه ای، منطقه ای و بومی در امور آموزشی پرهیز کنند.»


جلیلی از دست اندرکاران این همایش تشکر کرد و افزود: «برگزاری کنفرانس هایی همانند این همایش که به مقوله مهمی در اقتصاد و اثرگذار در رشد و شکوفایی کشور پرداخته است، بسیار جالب و تحسین برانگیز است. اگر خروجی این همایش ها نتیجه ای کاربردی تر و کارآفرین تر داشته باشد ما می توانیم امیدوار باشیم که در آینده نزدیک مشکل اشتغال و اقتصاد کشور می تواند حل شود.»


نماینده مردم مراغه و عجب شیر با اشاره به تک نرخی بودن اقتصاد کشور و وابستگی آن به نفت گفت: «دشمنان این نظام و انقلاب از این نقطه ضعف ما در طول تاریخ استفاده کرده و هر زمان که خواسته اند به این مردم و انقلاب آسیب برسانند با وارد کردن یک شوک به اقتصاد ما، مشکلات فراوانی را به بار آورده اند. پس اگر ما بتوانیم ایده ها و تجربیات خودمان را بصورت کاربردی وارد اقتصاد بکنیم و علم ثروت آفرین بسازیم، از این رکود خارج و وابستگی خود را به اقتصاد نفت از بین خواهیم برد.»


وی دانشجویان را به آموزش 3 مهارت در زندگی دعوت کرد و گفت: «دانشجویان زمانی به مرحله استادی و پختگی می رسند که دارای این 3 مهارت باشند. مهارت انسانی اعم از نوع دوستی و همدلی. مهارت کیفیت زندگی اجتماعی و مهارت شخصی اعم از ایده پردازی، انجام درست امور و مدیریت زمان.»


این نماینده، مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی را تحسین کرد و ادامه داد: «با وجود اینکه دانشگاه آزاد ریالی از بودجه دولت دریافت نمی کند و بودجه آن در مقایسه با دانشگاه های مشابه دولتی، بسیار پایین است، اما از مدیریت هوشمندانه و اثرگذارتری برخوردار است و از این روست که سال ها از تأسیس آن می گذرد اما همچنان سرحال و با توان علمی بالا روی پای خود ایستاده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته