دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1396 - 14:21
گفت‌وگوی آنا با همسر شهید مدافع حرم؛

عشق به زندگی و مسئولیت‌پذیری از «شهید فرهنگی» مرد واقعی ساخته بود

سمیه یل هیکل‌آبادی از نحوه آشنایی همسرش تا وداع با پیکرش حرف‌های زیادی دارد. او می‌گوید که اگر وحید شهید نمی‌شد و به مرگ طبیعی می‌رفت در حقش جفا شده بود، زیرا او برای شهادت پرورش یافته بود.
کد خبر : 264309

به گزارش خبرنگار آنا از تبریز، در روزهای انتظار و صبوری، نام مردان بسیاری در ذهن خطور می کند که هر یک نمادی از شجاعت، ایثار و مردانگی را در خود پرورش دادند. همکلام و همنشین شدن و دل سپردن به صبحت های خانواده معظم شهدا و آشنایی با سبک ویژه زندگی این بزرگواران، فرصتی بی بدیل و نعمتی ارزنده و ارزشمند است.


آنچه قرار است روایت بشود چشمه ای از یک دلدادگی تمار عیار است، اینجا قلم قرار است روایتگر شهیدی بشود که شاگردی در مکتب خود تربیت می‌کند به نام همسر مدافع حرم؛ شیرزنی که در گردان حضرت زینب(س) ثبت‌ نام کرده است و در سنگر صبر و مقاومت جهاد می‌کند.


«سمیه یل هیکل آبادی» همسر شهید مدافع حرم، «وحید فرهنگی والا»، مملو از شکوه صبر و صلابت است، شیرزنی که معنای صبر و استقامت را در چشمانش می توان دید. حضورشان در نشست معرفتی راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را مغتنم دانسته و سؤالاتی را در محضر وی مطرح کردیم.


گفت‌وگی خبرنگار آنا با همسر شهید مدافع حرم را در زیر می‌خوانیم:


* نحوه آشنایی اولیه تان با آقا وحید را بفرمایید.


- خواهر آقا وحید و بنده در یک دانشگاه هستیم که خواهرشون بنده رو دیده و از دوستم شماره گرفته بود برای خواستگاری و بعد از مدتی خواستگاری کردند و در همان جلسه من و آقا وحید با هم آشنا شدیم.


* چه ویژگی هایی شما را به ازدواج با وحید فرهنگی والا ترغیب کرد؟


- همیشه از خداوند می‌خواستم که ازدواج من ازدواجی خداپسند باشد یعنی کسی باشد که باهم رشد کنیم و همدیگر را تکمیل کنیم. ایمان و اخلاق و عفت نگاه و کلام خیلی برایم مهم بود و دعایم این بود که واقعا همسر آینده ام این ویژگی ها را داشته باشد به هرحال هر دختری برای ازدواجش معیارهایی دارد و من این معیارها را در آقا وحید می‌دیدم و بعد از ازدواج هم تبدیل به یقین شد که همه اش را آقا وحید دارا هستند.


*در زندگی مشترک چه شاخص های اخلاقی داشتند؟



- خیلی راستگو و دلسوز بودند، اخلاق خوبی داشتند، عشق به زندگی و مسئولیت پذیری که داشتند واقعا از ایشان یک مرد واقعی ساخته بود.


*با توجه به اینکه از واحد تبریز فارغ التحصل شده اند چه نظری به این دانشگاه و علم و علم آموزی داشتند.


- خیلی دوست داشتند که ارشد را هم در این دانشگاه تحصیل کنند اما نشد. همیشه به من می‌گفتند که دوست دارم کارشناسی را که تمام کردی ارشد را هم بخوانی هیچ وقت مانع ادامه درس و دانشگاهم نشدند. خیلی از کارهایی که در دانشگاه انجام داده بودند حرف می‌زد و همیشه خاطره خوبی از این دانشگاه داشت و تعریفش را می کرد اما از لحاظ رعایت نکردن برخی از شئونات اسلامی در دانشگاه دلخور می شد نه تنها در دانشگاه که در جامعه هم اینطور بود.


* خود شما در چه رشته و مقطعی و کجا تحصیل کرده ‌اید؟


- بنده در دانشگاه پیام نور تبریز مشغول تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در مقطع کارشناسی هستم.


*الان چه وظیفه ‌ای احساس می کنید؟


- به قول شهید علم و قلم شهید آوینی آنان که رفتند کار حسینی کردند آنان که ماندند کار زینبی خواهند کرد بنده و امثال بنده وظیفه‌مان شناساندن این شهدا به جوانان و ادامه دهنده راهشان خواهد بود ان شاءالله.


*توصیه تان به جوانان و دانشجویان را بفرمایید.


فقط می‌خواهم بگویم‌ که این شهدا از جنس خودمان بودند و همسن و سال خیلی از جوانان. ببینیم چکار کردند که به این درجه رسیدند که خدا انتخابشان کرد. در این زمانه هم می شود شهید شد فقط کافیست سیره زندگیمان سیره علوی و فاطمی باشد همه شهدا سیره زندگیشان سیره ائمه بود ایمانشان فقط شعار نبود. با عملشان، ایمانشان را ثابت کردند. ایمان و عشق به خدا و ائمه(ع) و عشق به ولایت و تا پای جان ایستادن در این راه.. ان شاءالله دعاگوی ماها باشند.


* چند نمونه از دغدغه های شهید را بفرمایید.


خیلی راجع به مسائل فرهنگی و سیاسی جامعه دغدغه داشتند. در زمان انتخابات همه تلاششان را می کردند که به مردم و جوانان بصیرت دهی بکنند که انتخاب درستی داشته باشند. در مورد جوانان و نوجوانان هم خیلی دلسوز بودند و همیشه هر کاری که از دستشان برمی آمد برای همه می کردند و دوست داشتن که تاثیرگذار بر این جوانان و نوجوانان باشند همیشه می گفتند حتی اگر یک نفر را هم من در صف نماز جماعت بیاورم برایم کافیست خیلی به حضرت آقا و سخنانشان اهمیت می دادند و هر دغدغه ای که آقا برای یک جوان مومن انقلابی مهم می دانند بویژه در زمینه‌های فرهنگی آقا وحید برای خودش مهم می دانست.



شهید وحید فرهنگی والا متولد 15 مهر سال 1370 بوده و در سال 1393 از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در رشته مهندسی مکانیک دانش آموخته شده و چهاردهم آبان 96 در سوریه در دفاع از حریم اهل بیت (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد. روحش شاد، یادش گرامی و راهش پررهرو باد.


گفت‌وگو از فاتح‌علی عیدی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته