دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1397 - 17:02
تکرار/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

هدف‌گذاری واحد خرم‌آباد برای راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی در سال 97

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان از هدف‌گذاری این دانشگاه برای راه‌اندازی دانشکده پیراپزشکی در واحد خرم‌آباد خبر داد.
کد خبر : 264101

سیامک بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «در جلسه‌ای که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان داشتیم در مورد توسعه رشته‌های پیراپزشکی مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در سال جاری بتوانیم رشته‌هایی مانند شنوایی سنجی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی و ... را ایجاد کنیم و موفق به اخذ موافقت اصولی از وزارت بهداشت و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد شویم. هدف گذاری ما بهره‌برداری از دانشکده پیراپزشکی واحد خرم‌آباد در سال 97 است.»


بهاروند افزود:‌ «در پانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در اسفند 96 که با حضور دکتر فرهاد رهبر برگزار شد، پیشنهادی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان ارائه شد مبنی بر اینکه زمینی در اختیار بنیاد امور بیماری‌های خاص قرار داده شود و هزینه ساخت آن را این بنیاد بر عهده بگیرد و تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی و واحد خرم آباد تأمین شود.»


یکی از اتفاقات مثبتی که سال 97 و در واحد خرم آباد رخ می‌دهد، راه‌اندازی آزمایشگاه بتن است که حدود 95 درصد پیشرفت داشته و با قراردادی که با شهرداری منعقد شده است، آزمایش‌های این حوزه به واحد خرم‌آباد ارجاع داده می‌شود

رئیس واحد خرم آباد ادامه داد:‌ «به عبارت دیگر وی عنوان کرد که همکاری سه ضلعی بین بنیاد بیماری‌های خاص، دانشگاه آزاد و علوم پزشکی شکل بگیرد که بر اساس دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد این طرح پس از بررسی بیشتر برای تصویب به سازمان مرکزی ارسال شود.»


وی خاطرنشان کرد: «یکی از اتفاقات مثبتی که سال 97 و در واحد خرم آباد رخ می‌دهد، راه‌اندازی آزمایشگاه بتن است که حدود 95 درصد پیشرفت داشته است؛ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و با قراردادی که با شهرداری منعقد شده است، آزمایش‌های این حوزه به آزمایشگاه واحد خرم‌آباد ارجاع داده می‌شود که می‌تواند باعث کسب درآمدهای غیرشهریه شود که با توجه به شرایط فعلی از اولویت های ما است.»


به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد، احداث گلخانه و پرورش گل هم با توجه به وجود زمین برای اجرای طرح و استادان مجرب این حوزه در دستور کار قرار دارد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تلاش برای گسترش ارتباطات دانشگاه با برخی سازمان‌ها مانند میراث فرهنگی، صنعت و معدن، تربیت بدنی، اداره فنی و حرفه‌ای، سازمان نظام مهندسی استان و دانشگاه علوم پزشکی را از اقدامات صورت گرفته در سال 96 دانست.


بهاروند به آنــا گفت: «قراردادهایی با این سازمان‌ها منعقد شده و در این قراردادها به طور عام کسب درآمدهای غیرشهریه در دستور کار قرار دارد و در کنار آن دوره‌های آموزشی و تخصصی و ... پیگیری می‌شود.»


به گفته وی، دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان دارای 11 واحد و مرکز دانشگاهی است که شامل 2 واحد جامع، 2 واحد بسیار بزرگ و 7 مرکز می‌شود. بیش از 20 هزار دانشجو هم در مقاطع کاردانی تا دکتری در مجموعه دانشگاه آزاد استان در حال تحصیل هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته