دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1396 - 09:59
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن:

فرهنگ ایثار اجتماعی و شهادت، عزت و آبرو را برای کشور به ارمغان آورد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن عنوان کرد که فرهنگ ایثار اجتماعی و شهادت، عزت و آبرو را برای کشورمان به ارمغان آورده است.
کد خبر : 263891

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسن شهرکی پور در نشست علمی تخصصی «ایثار اجتماعی» گفت: ایثار اجتماعی به معنای «برگزیدن،‌ دیگران را بر خویش مقدم داشتن و مانند آن است و در اصطلاح عبارت است از «بخشش به کسی در مورد چیزی که خود فرد به آن نیاز دارد، ایثار از پرشکوه‌ترین مظاهر جمال و جلال انسانیت است و فقط انسان های بزرگ به این قله شامخ صعود می‌کنند.


وی افزود: ایثار شامل گذشتن از جان، مال، مقام، شخصیت و مانند آن در را خدا می‌شود اگرچه بیشتر در مقدم داشتن دیگران در امور مالی یا مقدم داشتن خواسته دیگران به کار برده می‌شود.


رئیس واحد رودهن با اشاره به ارزش بالای ایثار در راه خدا گفت: ایمان به خداوند و اعتقاد به آن لازمه‌اش ایثار اجتماعی است، انسان با خلوص نیت و عقیده پاک می‌تواند وارد میدان عمل شود و با ایثار و کمک خود می‌تواند تکیه‌گاهی برای محرومان باشد و همواره برای رفع نیازمندان جامعه کوشش و جدیّت کند. انسان با اخلاص خود و با مال و ثروتی که در اختیار دارد می‌تواند نیازهای جامعه را برطرف سازد و مایه افتخار و آرامش خود و دیگران شود و این بزرگترین خدمت است که با میل خود گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کند و چنین اخلاصی مایه سربلندی انسان واقع می‌شود.



شهرکی پور تصریح کرد: با توجه به سطح مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار به ویژه در حوزه‌های اجتماعی به حل و فصل مشکلات کمک می‌کند و سرمایه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.


این مسئول با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار اجتماعی و شهادت عزت و آبرو را برای کشورمان به ارمغان آورده است، افزود: این فرهنگ اجتماعی کشور ما را در برابر دشمنان بیمه کرده و در سال‌های دفاع مقدس همین فرهنگ اجتماعی باعث پیروزی کشورمان شد و وظیفه همه ما تدوام بخشیدن به این فرهنگ، گفتمان‌سازی و تبیین آن برای جامعه است.


وی ادامه داد: راهبردها و سیاست‌گذاری‌های ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی بر اساس اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و همه مردم وظیفه دارند در راستای این اندیشه‌ها قدم بردارند.



شهرکی پور با تاکید بر اهمیت تعامل خوبی که با رسانه‌ها برای انجام امور ایثار اجتماعی داریم گفت: باید از ظرفیت تمام رسانه‌ها و صدا و سیما برای حاکم کردن این فرهنگ مهم ایثار اجتماعی در جامعه استفاده کرد و کوشید از فرمایش های حضرت امام خمینی (ره ) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایثار اجتماعی در فضای جامعه وفضای مجازی خوبی اجرایی کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از دبیرخانه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان متولی اصلی این نشست تشکر کرد، گفت: اعضای این نشست متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه بودند که به تبیین مولفه های ایثار اجتماعی در جامعه پرداختند.


نشست علمی تخصصی «ایثار اجتماعی» با حضور حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و محمدحسین مقیمی استاندار تهران و دیگر مسئولان شهر تهران و دماوند در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته