دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1396 - 15:20
وزیر کشور:

پلیس در برخورد با خشونت لحظه‌ای تردید نمی‌کند/ مدعیان عرفان با دشنه و خنجر به نیروهای انتظامی حمله ور شدند

وزیر کشور با توجه به اغتشاشات اخیر تهران و شهادت تعدادی از اعضای نیروی انتظامی و بسیج، بیان کرد: شمایی که این عزیزان را مظلومانه به شهادت رساندید، بدانید کار مهمی انجام ندادید، یک نفر بی عقل پشت خودرو می‌نشیند و به طرف نیروهای انتظامی حمله می‌کند ما نمونه این نوع رفتار را در خشونت داعش و تکفیری‌ها دیده‌ایم ما نمی‌دانستیم کسانی که ادعای عرفان دارند با خنجر و دشنه به نیروهای انتظامی حمله می‌کنند
کد خبر : 262758

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای نیروی انتظامی و بسیج که در این حادثه و همزمان با ایام فاطمیه (س) فرزندانشان شهید و به ملکوت پرواز کردند، اظهار کرد: همچنین به همه عزیزان در نیروهای مسلح به ویژه نیروهای انتظامی، امنیتی و خانواده‌های شهدا و مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال ما را قدردان شهدا قرار دهد.


جانشین فرماندهی معظم کل قوا در نیروی انتظامی تصریح کرد: در مکتب شیعه، شهادت طی طریق سلوک الی الله است، ما در فراق و عشق وصال و دیدار یار هستیم، خوشا به حال آنان که در این مسیر با اهداء جان خود در عمل سربلند بیرون می‌آیند.


وزیر کشور خاطرنشان کرد: به طور حتم شهدا اسوه‌ها ، نشانه‌ها و ذکر هستند برای ما ذکر به معنای توجه به غفلت‌هاست، شهید هم ذکر است چون سبب می‌شود از غفلت‌هایی که به طور روزمره به آنها می‌پردازیم جدا شویم که همه اینها نشانه‌هایی است برای اینکه با این میزان، حق و باطل را تشخیص دهیم.


رحمانی فضلی با بیان اینکه شهدا گواه هستند که مسیر الی الله را چگونه طی کنیم، گفت: ما در مواجهه با انواع و اقسام توطئه‌ها در مسیر انقلاب اسلامی روبه‌رو بوده و هستیم برای اینکه پیمان و تعهد و میثاق‌مان، ما را در مسیری گذاشت که هویت دینی، انقلابی، اسلامی، عزت و غیرت است.


وزیر کشور افزود: مجموعه فشارهایی که در حوزه‌های مختلف نظامی، اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی و ... بر ما وارد می‌شود ناشی از کینه ‌ی است که آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به ما دارند و به واسطه ضرب و شستی که نیروهای ما در مدت شش سال در عراق، سوریه، لبنان و یمن به وهابیت، آمریکا و ... زدند.


جانشین فرماندهی معظم کل قوا در نیروی انتظامی تصریح کرد: مستکبران انواع و اقسام توطئه ها علیه ایران را برنامه ریزی می کنند و هم آمریکا و هم تکفیری ها و اذنابش در دی ماه مجموعه اقداماتی در سطح کشور انجام دادند. تحریک و تشویق ایادی خارجی را هم شاهد بودیم، براساس برخی اطلاعات مطلع شدیم آنان سعی می‌کنند با استفاده از برخی بسترهای اجتماعی در کشور اغتشاش ایجاد کنند.


وزیرکشور با بیان اینکه شیطان همیشه با هویت اسلامی و غیرت انسان در تضاد است، افزود: ملت راه خود را شناخته و تحت لوای مقام معظم رهبری با اعتقاد انقلابی و دینی خود مسیر شهدا را طی می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: بعد از آن حادثه اطلاع داریم که به دنبال ایجاد حوادث دیگری در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی هستند تا به امنیت کشور خدشه وارد کنند؛ سعی کردند با تجمع عده قلیلی و اعتراض‌های واهی این مساله را به وجود بیاورند که فضا را امنیتی کنند و ایران را که در منطقه به عنوان کشوری باثبات مطرح است در دنیا نا امن جلوه دهند.


وزیر کشور تاکید کرد: در حادثه خیابان پاسداران، نیروی انتظامی مظهر نظم و امنیت و اقتدار بود ما مدیون این نیرو هستیم با وسعت و گستردگی ماموریت‌هایی که در اقصی نقاط کشور دارد به خوبی و درایت و هوشمندی، اقتدار و قوت خود را به اثبات رسانده است.


جانشین فرماندهی معظم کل قوا در نیروی انتظامی یادآور شد: ماهی نیست که شاهد به شهادت رساندن نیروهای مومن و سلحشور نیروی انتظامی نباشیم ما تعهد، میثاق و عهد با خداوند منان، ولایت و مردم داریم ما کینه و خشم از شیطان ، ایادی‌اش و مستکبران داریم و خود را مکلف به دفاع از حریم اسلام می‌دانیم.


وی در ادامه افزود: همه آنهایی که در لباس مقدس نیروی انتظامی و امنیتی هستند بی صبرانه منتظر شهادتند هر چند برای ما و جامعه سخت است عزیزی را از دست دادن، عزیزی که پیمان خون با انقلاب اسلامی بسته است، ما همه داغداریم به ویژه خانواده‌های این شهدا ولی این موضوع مانع از رشادت وشهادت طلبی و انجام ماموریت‌ها و وظایف ما نیست.


وزیر کشور تصریح کرد: طراحی و برنامه ریزی برای حادثه اخیر شده بود آنان می‌خواستند موضوع را از یک کانون کوچک و ایجاد تهییج، تهدید و اغتشاش‌های محلی به مناطق مختلف در اقصی نقاط کشور تا سطح ملی بگسترانند هدف این بوده است که با ایجاد درگیری، عواطف و احساسات مردمی را در سراسر کشور و اقصی نقاط آن جذب و در جاهایی که اقلیت وجود دارد کشور را دچار تلاطم کنند.


وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به نحو مطلوبی توانست موضوع را ساماندهی کند براساس اخبار دقیقی که داریم اغتشاش گران به دنبال پروژه کشته سازی بودند تا بتوانند انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند اما نیروی انتظامی با دادن فرصت، اقدامات درایت مندانه، تعقل ، هوشیاری و احساس مسئولیت تلاش کرد این موضوع اتفاق نیفتد.


رحمانی فضلی اظهار کرد: ما از همه تحرکاتی که برای ایجاد بحران انجام می‌دهند مطلع هستیم، برخورد سریع و قاطع با این نوع نیروها برای ناجا کار ساده و آسانی است اما می دانستیم اغتشاش‌گران قصد اجرای پروژه کشته سازی از نیروهای خود را دارند بنابراین ناجا فرصت داد با اجرای کار اطلاعاتی دقیق و شناسایی سرشاخه ها اتمام حجت را در آنان تمام کرد و سپس ظرف مدت کوتاهی (10 دقیقه) کار را تمام کرد.


وزیر کشور با بیان اینکه ما اقتدار، شجاعت، خرد و عقلانیت را در کاهش هزینه‌ها می‌دانیم، گفت: شمایی که این عزیزان را مظلومانه به شهادت رساندید، بدانید کار مهمی انجام ندادید، یک نفر بی عقل پشت خودرو می‌نشیند و به طرف نیروهای انتظامی حمله می‌کند ما نمونه این نوع رفتار را در خشونت داعش و تکفیری‌ها دیده‌ایم ما نمی‌دانستیم کسانی که ادعای عرفان دارند با خنجر و دشنه به نیروهای انتظامی حمله می‌کنند.


وی اضافه کرد: برای جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقتدر انتظامی برخورد با خشونت، لحظه‌ای تردید وجود ندارد اما تمام سعی و تلاش آنان این است که صف اقلیت از اکثریت در برخوردها مشخص شود امیدواریم به برکت خون شهدا و به لطف خداوند متعال و حمایت‌های مقام معظم رهبری بتوانیم به وظایف خودمان در عرصه نظم و امنیت ادامه دهیم و کماکان پرچمدار این جبهه باشیم.


جانشین فرماندهی معظم کل قوا در نیروی انتظامی تصریح کرد: آماده‌ایم به هر نوعی که خداوند متعال مقدر کند به وظایف مان عمل کنیم، شهادت آرزوی تک تک عزیزانی است که لباس مقدس ناجا را به تن دارند دشمنان بدانند کسی نیست که این لباس مقدس را به تن داشته باشد و آرزویش وصال درگاه حق تعالی نباشد، امیدوارم پروردگار یکتا به همه ما درک و معرفت عمل در راه شهدا را عنایت فرماید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته