دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علیرضا جهانبخش:

به خاطر ایران سرهایمان را جلوی توپ می‌گذاریم/ از لیگ‌ جزیره پیشنهاد دارم ولی در آلکمار می‌مانم

لژیونر ایرانی باشگاه آلکمار هلند گفت: از لیگ جزیره پیشنهاد خوبی دریافت کردم. یکی دو پیشنهاد دیگر هم هست اما منطق می‌گوید تا تابستان با همین پیراهن بازی و همه‌چیز را به آینده موکول کنم.
کد خبر : 260989

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، تفنگدار مورد وثوق نیمکت ایران، روزهای خوشرنگی را در آن سوی اروپا تجربه می‌کند. زمانه غدار به روی او لبخند زده تا با مردمک‌هایش به پرچم‌های آلکمار در سرزمین لاله‌های وحشی زل بزند و یله بر آمالش از حصار و سکوت بگذرد. پس از نمایش خیره‌کننده علیرضا جهانبخش در برابر توئنته با او همکلام شدیم و حرف‌های پسری را شنیدیم که با استارت‌هایش کنار خط طولی، اشک شوق را در پهنای صورت دوآتشه‌ها جاری می‌کند.


کماندوی تیزچنگ وطن اگر از مسیرش برنگردد و پرهای بلندش به پر پاپاراتزی‌های ویرانگر نگیرد، سر از ویترین ورلد ساکر درخواهد آورد و قله‌های بلندتری را فتح می‌کند. گپ ما با علیرضا جهانبخش در شب سرد و بارانی سرزمین آسیاب‌های بادی پیش روی شماست.
مثل اینکه یخ‌های رابطه میان تو و فاندم برون بالاخره آب شد!


ما مشکلی با هم نداریم و او به‌عنوان سرمربی تیم مختار است نظرش را درباره شاگردانش بدهد. بعد هم بازی قابل قبول من در برابر توئنته باعث شد فاندم برون از من تقدیر کند. به هر حال من دوگل زدم و پاس گل هم دادم.
فکر می‌کنی امسال قطار آلکمار در کدام ایستگاه آرام بگیرد؟


ما شانس زیادی در لیگ داریم و اگر با همین سرعت پیش برویم می‌توانیم آژاکس را پشت سر بگذاریم و به حضور در جام باشگاه‌های اروپا امیدوار باشیم. در لیگ هلند منهای آیندهوون بقیه تیم‌ها از حاشیه امنیت برخوردار نیستند.
معلوم نشد مقصد نهایی علیرضا جهانبخش بالاخره کجاست؟


خیال‌تان راحت، من تا اطلاع ثانوی از آلکمار تکان نخواهم خورد.
چطور؟


با وضعیت موجود بهترین گزینه آن است که لااقل تا تابستان اینجا بمانم و همه تمرکزم را روی موفقیت آلکمار بگذارم. به هر حال جام جهانی هم پیش روست و من باید آمادگی‌ام را حفظ کنم.
پس پیوستنت به آژاکس یا ناپولی زیر چتر شایعات چه فرجامی خواهد داشت؟


آینده هزار رو دارد و از حالا نمی‌شود با قاطعیت از آن حرف زد. در مورد پیشنهاد ناپولی همه‌چیز منتفی است. آنها دنبال این بودند که با کمترین هزینه بازیکن بگیرند و شرایط‌شان با خواسته‌هایم تطابق نداشت. بحث آژاکس هم جدی نیست و بهتر است فکر و ذکرم در این مقطع حساس موفقیت با آلکمار باشد.
یعنی پیشنهاد جدیدی در جیب نداری؟


چرا اتفاقا از لیگ جزیره پیشنهاد خوبی دریافت کردم. یکی دو پیشنهاد دیگر هم هست اما منطق می‌گوید تا تابستان با همین پیراهن بازی و همه‌چیز را به آینده موکول کنم.
تا جام جهانی زمان زیادی نمانده. کمربندها را محکم کردید یا نه علیرضا؟


یقین بدانید اگر ماه‌های باقیمانده به بطالت سپری نشود و با برنامه عمل کنیم در روسیه نتایج آبرومندانه‌ای خواهیم گرفت. ما تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و می‌توانیم شگفتی‌ساز این جام جهانی لقب بگیریم.
یعنی میخکوب کردن اسپانیا و پرتغال کار شاقی نیست؟


اتفاقا کار بسیار سختی است اما وقتی قرار است با همدلی معادلات را بر هم بزنیم و برای اولین بار در تاریخ جام جهانی صعود کنیم چاره‌ای نداریم جز آنکه سرهایمان را جلوی توپ بگذاریم. من دلم روشن است که اتفاقات خوبی در جام جهانی برای ایران خواهد افتاد.
کارلوس کی‌روش در رساندن تیم ملی به اتوپیای مورد نظر تو چه نقشی ایفا خواهد کرد؟


او نقش اول را ایفا می‌کند و با درایت و فراست خود پلن‌هایی را رو خواهد کرد که با اتکا به آنها می‌توانیم برگه صعود را امضا کنیم. کی‌روش مربی توانمند و کارکشته‌ای است و با حضورش وزن نیمکت تیم ملی را بالا برده است. این ایران تهاجمی و شکست‌ناپذیر محصول تفکرات اوست.


منبع: فرهیختگان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته