دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1396 - 11:50
دبیر فدراسیون کشتی:

انصراف از مسابقات آمریکا منطقی بود/ انتظار فدراسیون برای صدور رای کریمی

دبیر فدراسیون کشتی گفت: ما مسابقات انتخابی، بازی‌های آسیایی، جهانی و جام جهانی را پیش رو داریم و وقتی اتحادیه جهانی نپذیرفت رقابت‌های جام جهانی آمریکا را به خاطر ما به تعویق بیاندازد، منطقی بود که از این رقابت‌ها انصراف دهیم.
کد خبر : 260259

رضا لایق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص علت انصراف ایران از مسابقات جام جهانی کشتی آزاد آمریکا، گفت: «ما قصد انصراف از رقابت‌های آمریکا را نداشتیم ولی وقتی اتحادیه جهانی اعلام کرده که زمان مسابقات کشتی فرنگی که قرار است به میزبانی ایران برگزار شود آذرماه برگزار شود تا کشورهای اروپایی که درگیر مسابقات قاره‌شان هستند، بتوانند در آن رقابت‌ها شرکت کنند و اگر ایران میزبانی را در آن زمان نپذیرد، کشور دیگری به عنوان میزبان انتخاب می‌شود، ما هم دلایلی داشتیم که نمی‌توانستیم در 18 فروردین ماه در جام جهانی کشتی آزاد آمریکا شرکت کنیم.»


وی ادامه داد: «ما طبق برنامه قبلی‌مان قصد داریم تا رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی در رشته‌‌های فرنگی و آزاد را برگزار کنیم و نمی‌توانیم این رقابت‌ها را جدا از هم برگزار کنیم. حرف ما این است که وقتی اتحادیه جهانی می‌تواند زمان مسابقات ایران را به تعویق بیاندازد تا کشتی‌گیران اروپایی بتوانند در ایران روی تشک بیایند، می‌توانست پس از مسابقات جام جهانی کشتی آزاد آمریکا، در روزهای 22 و 23 فروردین رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی را در ایران برگزار کند و تاریخ 30 فروردین را به 10 آذر موکول نکند. با این حساب فشاری به اروپایی‌ها که 16 روز بعد از تاریخ 23 فروردین، در قاره‌شان به روی تشک می‌روند، پیش نمی‌آمد و ما هم می‌توانستیم مسابقات انتخابی‌مان را برگزار کنیم.»


دبیر فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: «چگونه است که اروپایی‌ها در 18 تا 20 فروردین می‌توانند در آمریکا روی تشک بروند و سپس 3 هفته بعد در قاره‌شان مسابقات‌شان را برگزار کنند. پس نیازی نبوده در مسابقاتی که میزبانی‌اش برعهده ایران است، تغییراتی صورت گیرد و به 10آذرماه موکول شود و این مسئله هم مطرح گردد که در صورت انصراف ایران از میزبانی کشور دیگری میزبان می‌شود. حرف ما درباره برگزاری مسابقات در 22 و 23 فروردین کاملا منطقی و خواسته معقولی بود.»


وی افزود: «ما الان ناچاریم که برای حفظ میزبانی‌مان با اسپانسرهای مسابقات دوباره وارد مذاکره شویم چرا که آنها هم برنامه‌ریزی مشخصی برای هزینه‌هایی که قصد دارند در این رقابت‌ها انجام دهند، کرده‌اند و ما باید رضایت آنها را فراهم کنیم. همان‌طور که ما این دلیل اتحادیه جهانی را پذیرفتیم که فاصله یک هفته‌ای مسابقات اروپایی با مسابقات جام جهانی ایران به کشتی‌گیران آنها فشار وارد می‌کند، اتحادیه هم می‌توانست دلیل ما برای برگزاری مسابقات پس از رقابت‌های آزاد در آمریکا را بپذیرد. حال که اتحادیه جهانی در پاسخ به ما اعلام کرد زمان مسابقات به 22 فروردین موکول نمی‌شود و 10 آذر خواهد بود، ما هم در رقابت‌های آمریکا شرکت نمی‌کنیم تا مسابقات انتخابی‌مان و دیگر رقابت‌هایی که باید در آنها شرکت کنیم را بدون دردسر دنبال کنیم.کاری که کاملا منطقی است.»


لایق درباره اینکه خادم رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرده پدیده روس‌ هراسی از بدنه کشتی ایران جدا شده است، بیان کرد: «این تفکر در گذشته وجود داشت که روس‌ها از لحاظ فنی و بدنی از ما بهتر هستند. خوشبختانه با برنامه‌ریزی که صورت گرفت و در تمامی رده‌های سنی در سال‌های اخیر کشتی ایران رشد فزاینده‌ای داشت، امروز دیگر آن تفکر شکسته شده است. ما در خیلی از مسابقات کشتی‌گیران روس را زمین زدیم و در حوزه فنی و جسمانی جلوی آنها ایستادیم.»


وی ادامه داد: «امروز دیگر روس‌ها هستند از مصاف با کشتی‌گیران ایران هراس دارند و شاهد بوده‌ایم که در برخی مسابقاتی که میزبانی آن را در ایران برعهده داریم، روسیه شرکت نمی‌کند چون این نگرانی و دغدغه وجود دارد که با شکست برابر نمایندگان ایران جایگاه کشتی‌گیران روس در رنکینگ جهانی با مشکل مواجه شود. خوشبختانه تفکر برنده شدن برابر نمایندگان روسیه امروز به به کشتی‌گیران کشورمان در تمامی رده‌های سنی القا شده و بچه‌ها به این خودباوری رسیده‌اند که در روی تشک به روس‌ها نمی‌بازند.»


لایق درباره اینکه حکم علیرضا کریمی که در مسابقات امیدهای جهان با کشتی‌گیر رژیم غاصب صهیونیستی عمدا کشتی نگرفته بود، از سوی اتحادیه جهانی اعلام شده یا نه، اظهار کرد: «دادگاه برگزار شده و مدارک هم ارائه کرده‌ایم ولی هنوز حکمی اعلام نشده است. ما در سکوت منتظریم تا رای نهایی صادر شود ولی وقتی این اتفاق نیفتاده ما هم پیگیری نمی‌کنیم تا اتحادیه تحریک نشود و برای صدور حکم اقدامی به ضررمان صورت پذیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته