دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1396 - 16:38

رئیس‌جمهوری لبنان رژیم صهیونیستی را تهدید کرد

رئیس‌جمهوری لبنان با بیان اینکه تاکنون تهدیدات رژیم صهیونیستی در حد حرف باقی مانده است درباره عملی شدن این تهدیدات و بروز جنگ‌های جدید هشدار داد.
کد خبر : 260137

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری النشره، میشل عون با بیان اینکه تاکنون تجاوزی از سوی اسرائیل رخ نداده است و همه تهدیدات فقط در حد حرف بوده است، گفت: «لبنان در صورت هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به منافع، منابع نفتی یا سرزمینش آماده دفاع است.»


وی با تاکید بر اینکه تحریک کلامی اسرائیل برای لبنان مهم نیست، هشدار داد: «اگر این تهدیدات اجرایی شود جنگ‌های جدیدی در کار خواهد بود. بعید است که اسرائیل تهدیدات خود را عملی کند. همچنین اسرائیل نمی‌تواند در مرزهای ما دیوار احداث کند.»


رئیس‌جمهوری لبنان گفت: «قانون انتخابات جدید لبنان به همه اکثریت و اقلیت اجازه می‌دهد که نماینده در پارلمان داشته باشند و برگرفته از اراده ملت لبنان خواهد بود. این قانون به تثبیت عدالت منجر خواهد شد. غالب و مغلوبی در انتخابات آینده در کار نخواهد بود و ما پارلمانی متوازن خواهیم داشت با بهترین سطح نمایندگی که بیانگر تنوع و تعدد در لبنان است. اراده صریح و آشکار درباره حفظ ثبات در لبنان وجود دارد. احدی نمی تواند انتخابات را متوقف کند.»


وی همچنین از تلاش لبنان برای دور ماندن از تاثیرات جنگ در سوریه سخن گفت و پرونده آوارگان را دارای بار سنگین بر اقتصاد لبنان دانست.


عون از توقف جنگ در سوریه و راهکار سیاسی برای حل بحران آن حمایت کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته