دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس واحد مراغه: ویژگی علم در جهانی بودن، نافع بودن و کارآمدی آن است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان همایش ملی عمران در واحد مراغه گفت: ویژگی علم در جهانی بودن، نافع بودن و کارآمدی آن است.
کد خبر : 25975

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا ولیلو اظهار کرد: اکنون رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاه‌های فعال جهان براساس اعلام پایگاه استنادی ESI (معتبرترین سایت رتبه بندی جهان ) 520 بوده و قرار است با برنامه‌ریزی مسئولان و مدیریت هوشمندانه دکتر میرزاده در ده سال آینده، این رتبه به زیر 100 برسد.


رئیس واحد مراغه خاطرنشان کرد: این افتخار بزرگی است که اکنون 56 درصد تحصیلات تکمیلی کشور با 500 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و 23 هزار دانشجوی دکتری به عهده دانشگاه آزاد اسلامی است و این دانشگاه 20 درصد تولید علم کشور را عهده‌دار است.


ولیلو با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی کاهش وابستگی به شهریه است، افزود: از جمله سیاست‌های مهم توسعه راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی، کاهش شهریه از طریق ارتباط با صنعت، برنامه‌ریزی اعزام متخصصان به اشتغال در خارج از کشور، اجرای طرح سامانه آزمایشگاه‌های همکار (ساها)، اجرای طرح شفا (شهرک‌های فن‌آور)، تجاری‌سازی تحقیقات، توسعه مراکز رشد به 150 و دانش‌بنیان به 800 تا سال 96 و اهتمام در ایجاد دانشگاه مأموریت‌گرا مطابق با استانداردهای جهانی است.


رئیس واحد مراغه با ستایش از عملکرد جهشی اخیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اجرای طرح تجمیع یک و دو را گام مهم در راستای رسیدن به استانداردهای جهانی دانشگاه برشمرد و حذف موازی کاری، کاهش بروکراسی اداری، چابک‌سازی و صرفه جویی در هزینه‌ها را از نتایج و ثمرات مهم این اقدام دانست.


در پایان جلسه با تجلیل از برگزار کنندگان همایش ملی عمران از جمله داوران، دبیران علمی و اجرایی، دست اندرکاران دانشگاهی، حامیان به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته