دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1396 - 13:59

استفاده از آخرین مدل دستگاه پرتو درمانی در مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان شهرستان دزفول از خرید و ورود دستگاه پرتو درمانی(مدل آرتیست) به مرکز تخصصی رادیولوژی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.
کد خبر : 259137

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول، محمدرضا اسماعیل چگنی با اعلام این خبر گفت: این دستگاه رادیو تراپی پرتودرمانی پیشرفته که آخرین مدل دستگاه های پرتو درمانی است در کشورهای اروپایی و آمریکایی کاربرد دارد که به کمک خیرین خریداری و جهت استفاده بیماران تحت پوشش انجمن وارد مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول گردید.


اسماعیل چگنی تصریح کرد: دستگاه پرتو درمانی آرتیست.سی.تی. ویژن با کمک خیرین و تلاش هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان دزفول با هزینه ای معادل 6 میلیارد و 500 میلیون تومان از شرکت زیمنس آلمان خریداری شده است.


وی گفت: بهره‌برداری از این دستگاه در مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) که دومین دستگاه پرتودرمانی در این مرکز می باشد، نقش بسزایی در موفقیت سیر درمان مبتلایان به سرطان در منطقه دارد.


حاج محمدرضا اسماعیل چگنی همچنین از کلنگ زنی مرکز درمانی بیماران خاص در دزفول خبر داد و گفت: این مرکز در هفت طبقه ویژه بیماران دیابتی، دیالیزی و دیگر بیماری های خاص جنب مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول ساخته خواهد شد که بزودی با حضور مسئولان کشوری کلنگ‌زنی می‌شود.


پرتودرمانی استفاده از پرتوهای یونیزان به عنوان عاملی برای درمان سرطان و کنترل یا کشتن سلولهای بدخیم است و می‌تواند بعضی از سرطان‌هایی که محدود به قسمتی از بدن هستند را درمان و معالجه کند. پرتودرمانی دارای کاربردهای متعددی در بیماری‌های غیر بدخیم نیز دارد.


بیش از سه هزار بیمار سرطانی تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان دزفول قرار دارند که از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند می‌باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته