دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 بهمن 1396 - 12:09
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن:

پایداری و امنیت کشور حاصل خون شهیدان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: امروز پایداری و امنیت کشور حاصل خون شهیدان است که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند.
کد خبر : 259011

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسن شهرکی پور در نشست هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس گفت: در بحث ضرورت آشنایی با معارف دفاع مقدس هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.




شهرکی پور با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش مثال‌زدنی شهید سوداگر و کوشش همکاران فعالی همچون سردار زمانی بنیانگذار درس دفاع مقدس بوده است، اظهار کرد: به وضوح مشاهده می شود که در دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام بیشتری نسبت به درس دفاع مقدس صورت می گیرد و خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی با مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیران حوزه شاهد و ایثارگر وجود دارد.


وی با بیان اینکه کارنامه درس دفاع مقدس در واحد رودهن کارنامه قابل قبولی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس نکات بسیاری فرمودند که اگر فرمایش های ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و می‌توانیم در گسترش معارف دفاع مقدس موفق باشیم.



رئیس واحد رودهن اضافه کرد: اگر ما به کتاب مقدس مسلمانان قرآن مراجعه کنیم خواهیم دید که یکی از مسائلی که به مسلمانان موکدا سفارش شده همین بحث حفظ ارزش هاست و ما در برابر کسانی که از مال و جان خود مایه گذشتند بنابراین ما در برابر خون شهدا مسئولیت داریم تا ایثارگری شهدا را در جامعه بویژه در بین نسل جوان دانشجو از طریق درس دفاع مقدس ترویج و نهادینه کنیم.


معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران نیز با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب که فرمودند حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عین امانت‌داری و دقت انجام شود، گفت: دکتر شهرکی پور از تلاشگران و ایثارگران عرصه دفاع مقدس است و از این بابت ما آسوده خاطر هستیم که با وجود چنین شخصیتی ارائه درس آشنایی با معارف و ارزش های دفاع مقدس با جدیت بیشتری دنبال می شود.



سردار شیخی با بیان اینکه واجب است معارف دفاع مقدس در حوزه علمی و فرهنگی گسترش پیدا کند، تصریح کرد: در رابطه با جلسات هم اندیشی برنامه ریزی لازم صورت گرفته که در پایان هر ترم با اساتید جلسه ای داشته باشیم تا ضمن استفاده از دانش و تجارب دوستان، زمینه لازم برای برگزاری هر چه بهتر کلاسها فراهم شود.




شیخی گفت: استفاده از وسایل کمک آموزشی در کلاس ها، برگزاری اردوهای آموزشی در رابطه با بحث دفاع مقدس و اردوی راهیان نور به مناطق جنگی کشور و ایجاد کد شناسه برای اساتید دفاع مقدس از جمله اقدامات مثبتی بوده است که ما در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد انجام آن بوده ایم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تشکیل یک کارگروه ویژه برای تصویب پژوهشکده نشر و ترویج آثار دفاع مقدس در دانشگاه ها باشیم.


در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 معاون بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور بر سر مزار شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با اساتید درس آشنایی با علوم معارف دفاع مقدس، دانشگاه های شرق استان تهران در سالن دکتر حسابی این واحد دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته