دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1394 - 11:07
در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد

عبداللهی: مالک باغ ستارخان یک میلیارد و 600 میلیون تومان جریمه شده است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به توتستان خشک شده ستارخان گفت: پرونده این باغ مدت‌هاست مورد بررسی قرار گرفته و مالک باغ نیز یک میلیارد و 600 میلیون تومان جریمه شده است.
کد خبر : 25880

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در یکصدو شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران مجتبی عبداللهی با اشاره به توتستان خشک شده ستارخان که در منطقه ای به عنوان برق آلستوم واقع شده و شکایت ساکنان آنجا باعث شده بود تا اعضای شورای شهر موضوع آن را پیگیری کنند، توضیح داد: پس از طرح این موضوع بنده به شخصه آن را پیگیری کردم و چه در روز یکشنبه و چه جمعه همین هفته بازدیدی از آنجا داشتم.


وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود وسعت این باغ 12 هزار و 360 متر است که در سال 90 شهرداری تهران رای به تصرف آن و جریمه یک میلیارد و 600 میلیونی مالک داده است.


وی افزود: این رای بر اساس تبصره یک ماده 6 صادر شده و آقای تندگویان نیز آن را امضا کرده است.


به گفته عبداللهی دو روز پیش تعدادی از نیروهای شهرداری که برای آبیاری این باغ رفته بودند با تجمع ساکنان آن مواجه شده و نمی توانند آبیاری را انجام دهند.


عبداللهی گفت: بر همین اساس بنا داریم تا تهاتری انجام دهیم اما بر اساس قانون شهرداری باید این باغ را تصرف کند. اکنون چند وقتی است که در ارتباط با حفظ باغ‌های شهر اقدامات موثری صورت گرفته و تیم‌های حقوقی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.


وی تقاضا کرد: اعضای شورای شهر مواردی این چنینی را قبل از پیگیری یا مشاهده از شهرداری سوال کنند.


تهران نیازمند احداث زباله سوز


وی در ادامه به ساخت زباله‌سوز در تهران اشاره کرد و گفت: در نشست‌های تخصصی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید در تهران زباله سوز ایجاد کنیم.


وی گفت: در دنیا بیش از دو هزار زباله‌سوز با قدمتی 50 ساله وجود دارد و ما نیز توانستیم زباله‌سوزی با ظرفیت 200 تن ایجاد کنیم.


عبداللهی با بیان اینکه برای تهیه تجهیزات این زباله‌سوز بازدیدی از چین داشتیم گفت: در این بازدید 6 دستگاه زباله‌سوز با حجم‌های متنوع مشاهده کردیم و باید بگوییم که عمده زباله سوزهای دنیا ساخت چین هستند.


وی تاکید کرد: نباید درباره کشور چین تصوری همانند 15 سال پیش داشته باشیم زیرا این کشور پیشرفت زیادی در تکنولوژی کرده است.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: با این وجود اگر بخواهیم خرید زباله‌سوز را از این کشور قطعی و نهایی کنیم حتما آن را در شورا مطرح خواهیم کرد.


مدیریت مرتضی طلایی به خاطر کسالت چمران


مرتضی طلایی نیز که به علت کسالت مهدی چمران امروز مسئولیت ریاست شورای شهر را بر عهده دارد از عبداللهی خواست موضوع این دو باغ موجود در ستارخان که از سوی اعضای شورا مطرح شده پیگیری شده و همچنین برای خرید زباله سوز با شورا همکاری شود.


وی خواستار شد: کمیسیون نظارت شورا نیز موضوع باغ های مذکور را پیگیری کرده و ظرف یک هفته نتیجه آن را اعلام کند تا معلوم شود که شهرداری مقصر بوده یا علت دیگری داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته