دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جمالی شورجه در گفت‌گو با آنا؛

سرقت آثار فرهنگی، تفاوتی با سرقت اموال مردم ندارد/ شکست تجاری سرمایه‌گذاران با قاچاق فیلم

جمال شورجه درباره وضعیت قاچاق فیلم در کشور گفت: قاچاق لوح‌های فشرده آثار سینمایی باعث شکست تجاری سرمایه‌گذار فیلم‌ها و ناامنی فضای کار سینماگران می‌شود.
کد خبر : 258709

جمال شورجه؛ نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا بیان کرد: سرقت آثار فرهنگی و هنری تفاوتی با سرقت اموال مردم ندارد. باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم تمایلی به خرید چنین آثاری نداشته باشند.


شورجه افزود: اگر در زمینه برخورد با متخلفان مشکلی وجود دارد باید قانونی لحاظ شود. قوانین بازدارنده در کشور نباید به صورت فصلی انجام شوند.


کارگردان فیلم «سی‌و‌سه روز» ضمن هشدار نسبت به قاچاق فیلم‌های سینمایی گفت: توقف دزدی آثار سینمایی، نیازمند همکاری میان نیروی انتظامی، کارشناسان سینمایی، اتحادیه تهیه‌کنندگان، ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


این کارگردان گفت: باید با متخلفان قاچاق و کپی رایت غیرمجاز مانند سایر متخلفان برخورد و تمام قوانین اسلامی درباره متخلفان در امور مختلف اجرا شود. این‌ها قوانین الهی است و با ضوابط خاص خود باید اجرا شود تا فردی جرأت نکند از اموال مردم، خانه‌های مردم و آثار هنری مردم سرقت کند.


وی یکی از عوامل بازدارنده در توزیع عادلانه و قانونی آثار سینمایی را کپی غیرمجاز دانست و افزود: قاچاق لوح‌های فشرده آثار سینمایی باعث شکست تجاری سرمایه‌داران و ناامنی برای فضای کار سینماگران می شود که نیازمند نظارت دقیق و کنترل از سوی نیروی انتظامی، ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته