دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1396 - 10:29

تطهیرکنندگان بهشت زهرا به «مصادره» خندیدند

فیلم سینمایی «مصادره» در حالی در سومین روز از اکران سی‌و ششمین جشنواره فیلم فجر ویژه خادمان شهر به روی پرده رفت که تطهیرکنندگان و کارکنان بهشت زهرا(س) به تماشای این فیلم نشستند.
کد خبر : 258686

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اولین ساخته مهران احمدی، با عنوان «مصادره» که با بازی رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان و هادی صادقی همراه شده، شب گذشته برای تطهیرکنندگان و کارکنان سازمان بهشت‌زهرا(س) تهران در تالار ایوان شمس به روی پرده رفت.


این فیلم که داستانش از زمان حکومت پهلوی آغاز می‌شود، حکایت مردی به نام «اسماعیل یارجانلو»(رضا عطاران) است که مامور خرید ساواک است و در فرآیند انقلاب دستگیر و مجبور به فرار از کشور و پناهندگی به آمریکا می‌شود. پسر یارجانلو(هومن سیدی) پس از مدتی تصمیم می‌گیرد برای پیگیری مصادره املاک پدرش به ایران بیاید و همین امر، موضوع دستمایه طنزهای صحنه‌ای در این فیلم می‌شود.



برنامه‌های فرهنگی برای کارکنان بهشت زهرا(س)


در همین فضا، سه‌شنبه شب و در حالی که پنجمین روز جشنواره فیلم فجر پیگیری می‌شد در سومین شب اکران ویژه خادمان شهر، تطهیرکنندگان و کارکنان سازمان بهشت‌زهرا(س)‌ به همراه خانواده‌هایشان با این فیلم همراه شدند و خنده‌های تماشاگران در زمان نمایش فیلم، نشان داد که رضایت خوبی از تماشای این فیلم داشته‌اند.


سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی(ره)، در حاشیه اکران این فیلم گفت: کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) به خصوص تطهیرکنندگان و مسئولان کفن و دفن اموات، یک واجب کفایی را انجام می‌دهند و به دلیل حساسیت‌های کاری که انجام می‌دهند، نیاز به تنوع، رفاه و برنامه‌های فرهنگی بیشتری از سایر کارکنان شهرداری دارند.


وی با استقبال از اجرای طرح ویژه اکران خادمان شهر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، اضافه کرد: اکران فیلم «مصادره» با توجه به حال و هوای طنزی که دارد بسیار برای کارکنان مجموعه سازمان بهشت زهرا(س) مناسب است و از همین رو، اگر محدودیت فضای اکران وجود نداشت، حتما تعدادی بیشتری از کارکنان و خانواده‌های آنان برای تماشای این فیلم دعوت می‌شدند.


خال، ادامه داد: در سازمان بهشت زهرا(س) اجرای برنامه‌های رفاهی و فرهنگی برای کارکنان یک اولویت محسوب می‌شود و از همین‌رو، در اسفندماه هرسال، تقویم اجرای برنامه‌های فرهنگی و رفاهی سال بعد، تدوین می‌شود تا بر اساس یک برنامه مدون، خدمات ویژه‌ای به کارکنان داده شود.


وی گفت: مجموعه بهشت زهرا(س) تنها مجموعه‌ای است که از زمان تاسیس تاکنون حتی یک روز تعطیل هم نداشته است و کارکنان این مجموعه با حساسیت بالا، به دلیل رعایت موازین شرعی و قانونی، مشغول انجام این واجب کفایی هستند و در همین راستا، توجه ویژه به این کارکنان ضروری است.



اکران ویژه خادمان شهر برای زحمت‌کشانی است که کمتر مورد توجه هستند


حجت الله ایوبی، قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در جمع کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به رویکرد امسال مدیریت شهری در اکران ویژه فیلم های جشنواره برای خادمین شهر اظهار کرد: با آنکه تجربه چهار جشنواره فیلم فجر را دارم، اما اکران ویژه امسال برای خادمین شهر خستگی این سال‌ها را از تنم درآورد.


وی تاکید کرد: خادمین شهر، عزیزان زحمت کشی هستند که در زندگی شهروندان تاثیر بسزایی دارند اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و جشنواره فیلم فجر فرصتی برای توجه به این عزیزان بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته