دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1396 - 09:41
نسرین عبدالله؛

از میان رژیم ترکیه و سوریه گزینه ما هیچکدام است

سخنگوی رسمی یگان‌های مدافع زنان، سکوت در برابر هجوم ترکیه به عفرین را نشانه تأیید آن دانست و اعلام کرد اردوغان درسی که در کوبانی نیاموخت را در عفرین بخوبی فرا خواهد گرفت.
کد خبر : 258659

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فرات‌نیوز، نسرین عبدالله سخنگوی رسمی یگان‌های مدافع زنان، سکوت در برابر هجوم ترکیه به عفرین را نشانه تأیید آن دانست و اعلام کرد اردوغان درسی که در کوبانی نیاموخت را در عفرین بخوبی فرا خواهد گرفت. او گفت: «از میان رژیم ترکیه و سوریه گزینه ما هیچکدام است.»


نسرین عبدالله سخنگوی یگان‌های مدافع زنان یا ی‌پ‌ژ که شاخه زنان در یگان‌های مدافع خلق (وای‌پی‌جی) است، اخیراً به ژنو سوئیس سفر کرده است و در گفتگویی با خبرگزاری فرات اعلام کرد طرف‌های بین‌المللی درگیر در بحران سوریه دارند در عفرین با یکدیگر تسویه حساب می‌کنند و این حمله چیزی نبود که ترکیه بتواند به تنهایی در مورد آن تصمیم بگیرد.


او با اشاره به شکست سیاست خارجی ترکیه در قبال سوریه از گفتگوهای صلح در ژنو، آستانه و سوچی به عنوان تئاتر یاد کرد و گفت این محافل اگر محلی برای فیگور گرفتن نبودند خروجی آن بجای مجوز حمله به عفرین، پیدا شدن راهکاری برای حل بحران سوریه بود.


سخنگوی ی.پ.ژ اضافه کرد در باتلاق سوریه نه تنها ترکیه بلکه روسیه و کشورهای عضو ائتلاف نیز شکست خوردند چون نتوانستند راه حلی برای سوریه پیدا کنند. تنها کاری که انجام دادند کشتار مردم و غارت سوریه بود.


نسرین عبدالله در مورد موضع امریکا نیز توضیح داد هرچند در چارچوب مبارزه با داعش با نیروهای ائتلاف همکاری می‌کنند اما سکوت آن در برابر هجوم ترکیه قابل قبول نیست و اگر امریکا ادعا دارد برای مبارزه با داعش و کمک به دمکراتیزه شدن سوریه آمده است باید گام‌های لازم را بردارد.


او یادآوری کرد که ترکیه به عنوان یک کشور عضو ناتو از گروههای القاعده و داعش در حمله به عفرین استفاده کرده و ناتو مستقیما در اینباره سهیم است.


سخنگوی ی.پ.ژ سکوت درباره هجوم به عفرین را به معنای تأئید آن دانست و گفت: «برخی کشورها آشکارا اعلام می‌کنند به ترکیه گفتەایم به غیرنظامیان حمله نکند. یعنی اینکه اگر به ی.پ.گ و ی.پ.ژ و نیروهای سوریه دمکراتیک حمله کند ایرادی ندارد. کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش وقتی که ترکیه ما را تروریست خطاب می‌کند سکوت می‌کنند. آنها باید پاسخ دهند که اگر ما تروریست هستیم چرا با ما همکاری می‌کنند؟ مگر غیر از این است که به همراه هم علیه تروریسم در شمال سوریه مبارزه می‌کنیم؟ ائتلاف بزودی باید به این دورویی پایان دهد.»


نسرین عبدالله در مورد پیام این سکوت گفت: «می‌خواهند به ما بگویند میان تسلیم شدن به ترکیه یا رژیم سوریه یکی را باید انتخاب کنیم. اگر تسلیم رژیم سوریه شویم که امکان ندارد، به این معناست که تأئید می‌کنیم حق با رژیم است. به این ترتیب در جنایاتی که علیه مردم سوریه مرتکب شده سهیم می‌شویم و پذیرای دیکتاتوری هستیم. اگر به ترکیه تسلیم شویم که امکان ندارد، به معنای اهدای خاکمان به اشغالگر است. تا زمانی که یک مبارز ما زنده باشد این دو گزینه را نمی‌توانند به ما تحمیل کنند.»


سخنگوی ی.پ.ژ بر پیگیری پروژه فدراسیون دمکراتیک شمال سوریه تأکید کرد و گفت: «بی‌پرده می‌گوییم، اردوغان درسی که در کوبانی نیاموخت را در عفرین فرا می‌گیرد. مقاومت کوبانی خواب و خیال او را بر هم زد اما سر عقل نیامد. عفرین اینکار را خواهد کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته