دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نیروهای امنیتی اردن تظاهرات مردمی را سرکوب کردند

نیروهای امنیتی اردن دیشب تظاهرات مردمی در اعتراض به گرانی در غرب پایتخت این کشور را سرکوب کردند.
کد خبر : 258162

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، یک منبع امنیتی اردن گفت که مردم این کشور در شهر السلط واقع در غرب امان پایتخت اردن تظاهرات کردند که با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.


یکی از اهالی شهر السلط نیز در این باره گفت که دیشب منطقه تجاری شهر السلط شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز به افزایش قیمت‌ها بود که به خشونت نیز کشیده شد.


بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، «جمال قموه» عضو مجلس نمایندگان اردن از شهر السلط نیز تصریح کرد که این تظاهرات واکنش مستقیم مردم به افزایش مالیات‌ها و حذف یارانه نان است.


قموه افزود که من این تظاهرات مردمی را پیگیری می‌کردم و مردمی که در این تظاهرات شرکت داشتند شعارهایی در خصوص درد و رنج ملت و اینکه ملت با مشکلات شدید اقتصادی و عدم توانایی برای اداره زندگی مواجه هستند، سر می‌دادند و البته برخی افراد نیز دست به آشوب و اغتشاش زدند.


این نماینده پارلمان اشاره کرد که تظاهرات‌های مردمی ادامه خواهد داشت و این پیامی به دولت اردن و عبدالله دوم شاه اردن است.


در پرتو افزایش قیمت مالیات‌ها و تحمیل مالیات‌های جدید و افزایش 100 درصدی قیمت نان طی یک هفته گذشته، اردن شاهد خشم و خروش مردمی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اردن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته