دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1396 - 13:51
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی:

امیدواریم فشارهای موجود بر اساتید کاهش یابد / دانشگاه‌های ایران اسلامی محل طلوع اندیشه‌های جدید

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت:‌ امیدواریم با تلاش دولت و مجلس بتوانیم در سال آینده فشارهای موجود بر اعضای هیات علمی را بکاهیم و بتوانیم شاهد عقلانیت و اندیشه‌ورزی بیشتر استادان ایرانی باشیم.
کد خبر : 257712

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حسین سلیمی در مراسم نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشور که صبح امروز با حضور وزیر علوم در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: به دلیل شأن علوم انسانی و اینکه دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه علوم انسانی است، دانشگاه ما می‌تواند مرکز تقویت عقلانیت و خردورزی باشد.


سلیمی افزود: دانشگاه‌های ما به دلیل قرار داشتن در ایران اسلامی محل طلوع اندیشه‌های جدید هستند. دانشگاه علامه افتخار می‌کند که دارای رتبه اول اندیشه‌ورزی است در دهه فجر انقلاب اسلامی باید به یکی از دستاوردهای مهم انقلاب یعنی شکوفایی علم و فناوری تاکید کنم.


وی با بیان اینکه بودجه کل دانشگاه‌های کشور شاید به اندازه یک کشور توسعه نیافته نباشد، خاطر نشان کرد: اما تولید علمی دانشگاه‌های ما و اندیشه‌های این دانشگاه‌ها شاید به اندازه ده‌ها دانشگاه بزرگ باشد.


وی اضافه کرد: اساتید ما نمونه هستند چون کارهای بزرگی را با امکانات اندک انجام می‌دهند امیدواریم با تلاش دولت و مجلس بتوانیم در سال آینده فشارهای موجود بر اعضای هیات علمی را بکاهیم و بتوانیم شاهد عقلانیت و اندیشه‌ورزی بیشتر استادان ایرانی باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته