دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خانواده‌های ایرانی چقدر در طول روز با هم صحبت می‌کنند؟

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند، گفت: امروز با انقلاب دیجیتال نمی‌توانیم روابط فردی و اجتماعی را مانند 10 سال پیش داشته باشیم خانواده ایرانی اگر دو ساعت گفتگو داشته امروز به 20 دقیقه رسیده است.
کد خبر : 257513

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست با احزاب استان گلستان در گفتگوی ملی خانواده اظهار کرد: گفتگوی خانواد‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد که این آفت بزرگی برای همه جوامع است روابط انسانی و عاطفی باید در قالب خانواده شکل بگیرد.


وی با بیان اینکه خانواده روستایی هنوز پیوستگی خودش را دارد و از شبکه حمایتی برخوردار است، تصریح کرد: اما در شهر، با معضل حاشیه‌نشینی مواجه هستیم.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی در هفت استان با حضور احزاب و تشکل‌ها در سطح کشور برگزار شد که مورد استقبال استانداران قرار گرفته است.


ابتکار ادامه داد: استانداران ادامه مسوولیت این گفتگو را در سطح دانشگاه‌ها به عهده گرفتند از گروه‌های مرجع و احزاب انتظار داریم نقش اصلی خود را در شناسایی مشکلات ایفا کنند و برای آن راهکار تعریف کنند.


وی بیان کرد: فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های اقتصادی، اشتغال، آسیب‌ها و مسائل مرتبط با حقوق زنان در حوزه معاونت انجام می‌گیرد و اینجا فعالیت ما گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی است.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در دولت دوازدهم به تبع سیاست‌های دولت، سرمایه اجتماعی، نهادهای مدنی و سیاسی را از مولفه‌های اصلی جریانات اجتماعی براب پیشرفت و اعتلای کشور می‌دانیم در حقیقت نهادهای مدنی از مولفه‌های مهم تحولات هستند.


ابتکار با اشاره به تعدد قابل توجه تشکل‌های مدنی در حوزه زنان و خانواده ابراز کرد: هم‌افزایی این تشکل‌ها برای پیشبرد برنامه‌های کشور مهم است، احزاب نقش کلیدی دارند و نقش اصلی آنها دسترسی و جابجایی مسالمت‌آمیز و دموکراتیک قدرت، مشارکت بیشتر مردم و تحقق بیشتر جهت‌گیری‌هاست.


وی با بیان اینکه احزاب باید کارکرد مهم اجتماعی داشته باشند، گفت: فعالیت احزاب نباید منحصر به انتخابات شود ارتباط با لایه‌های زیرین جامعه باید وجود داشته باشد.


ابتکار از خانواده به عنوان نهاد اجتماعی یاد کرد و افزود: بلوغ اجتماعی و فرهنگی در خانواده شکل می‌گیرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه خانواده سالم زمینه‌ساز اقتصاد سالم است، ابراز کرد: توجه به تحولات نهاد خانواده در دنیا و ایران وجود دارد آسیب برای همه وجود دارد و با انقلاب دیجیتال نمی‌توان روابط فردی و اجتماعی را مانند 10 سال پیش داشته باشیم دو ساعت گفتگوی خانواده امروز به 20 دقیقه رسیده و بیشتر گفتگوها از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته