دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی:

فروش فوق العاده به نفع فروشنده و مصرف کننده است

رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی گفت: از آنجا که کالاهای خارجی به مسئله قیمت ارز وابسته هستند، قیمت ارز هر چه بالاتر برود، قیمت کالاها هم بیشتر می‌شود اما باید بتوانیم قیمت‌ها را کنترل کرده و جلوی گرانی را بگیریم.
کد خبر : 257393

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی اژدرکش در مورد نظارت در روزهای پایانی سال گفت: تلاش می‌کنیم تا نظارت را جدی بگیریم و از طریق تعامل و صحبت از تخلف جلوگیری کنیم تا از هر گونه التهاب در بازار جلوگیری کنیم. بارها در تعامل با همکاران‌مان اعلام کرده‌ایم که روزهای پایانی سال را کنترل می‌کنیم و با وجود امکان سودآوری و فروش بالا، شب عید را به مردم فکر می‌کنیم و فروش و سود بالا را فدا می‌کنیم. در واقع این نحوه مواجهه ما برای جلوگیری از افزایش قیمت شب عید است. باید دست در دست هم کمک کنیم تا بازار را کنترل کنیم.


وی درباره تامین مواد اولیه برای تولید که از خارج از کشور وارد می‌شود، افزود: در بحث تولید وسایل چرمی چون کیف و کفش و… مواد اولیه‌ای هستند که از خارج وارد می‌شود. موادی که کمتر از ۱۰ کمپانی در تمام دنیا تولید می‌کنند و ماده‌ای نیست که دسترسی به آن راحت باشد. بخشی از افزایش قیمت‌ها به دلیل قیمت مواد اولیه است که باید به واسطه ارز خریداری‌شان کرد؛ همچنین موضوع ماشین آلات و تکنولوژی خارجی است که باید وارد و در کشور نهادینه‌ شود و از طرفی تکنسین خارجی که به دلار حقوق می‌گیرد. این‌ها بخشی از دلایل افزایش قیمت در حوزه کالای چرم است که البته اجتناب‌ناپذیر است.


رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی درمورد قوانین کسب و کار که مانند دست‌انداز جلوی پیشرفت را می‌گیرند، گفت: ما کشوری در حال توسعه داریم که قوانینی متناسب با شرایط خودش را می‌طلبد. قوانین دست و پاگیر زیاد است؛ گاهی برخی قوانین دیگر کشورها را بدون در نظر گرفتن شرایطش برای ایران پیاده‌اش می‌کنیم که جواب نمی‌دهد و گاهی هم، قانون‌هایی را در پیش می‌گیریم که مناسب وضعیت است اما دست و پا شکسته عملی می‌شود و کمک قابل توجهی به بهبود وضع نمی‌کند.


اژدرکش به موضوع فروش فوق‌العاده نیز اشاره کرد و گفت: بهترین راه‌حل برای ما، فروش فوق‌العاده است. این موضوع هم به مصرف‌کننده کمک می‌کند و هم به فروشنده و تولیدکننده. این موضوع به رونق و کسب و کار کمک می‌کند. باید از هر کاری که به بازار لطمه می‌زند؛ مانند فروش بهاره و بازارهای موقت و دست‌فروشی مقابله کنیم و با فروش فوق‌العاده به مردم سرویس‌دهی کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته