دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آئین معارفه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم عنوان شد؛

مهمترین قوانین مصوب آموزش عالی در 4 سال اخیر

آئین معارفه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با حضور وزیر علوم، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران و کارکنان وزارت علوم برگزارشد.
کد خبر : 256765

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است که همه ویژگی‌های بی‌بدیل نظام اسلامی را تبیین کنیم و نگذاریم برخی ضعف‌های موجود، توانمندی‌ها و دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی را از نظرها دور سازد یا آنها را کم‌رنگ جلوه دهد. باید در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در محیط دانشگاه‌ها و محیط‌های دیگر، از طریق بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، مردم را به آینده امیدوار کنیم.


وزیر علوم در ادامه سخنان خود با اشاره به فلسفه برگزاری آئین تکریم از خدمات مسئولان و مدیران دلسوز در حوزه آموزش عالی اظهار داشت: خانواده بزرگ آموزش عالی یک مجموعه به هم پیوسته است و اعضای هیات علمی چه به عنوان مدیر و چه به عنوان استاد دانشگاه، در راستای یک هدف اساسی که همانا توسعه علم، فناوری و نوآوری در کشور است، خدمت می‌کنند.


وی با آرزوی توفیق برای دکتر روشن در عرصه‌های تدریس و پژوهش در دانشگاه گفت: دکتر روشن استادی برجسته و شخصیتی ارزشمند است که امیدوارم جامعه علمی و دانشگاهی بتواند بیشتر از گذشته از ظرفیت‌های وی بهره ببرد.


وزیر علوم با تاکید بر اینکه "دوران همه مدیریت‌های اجرایی زودگذر است و هنگام تحویل گرفتن مسئولیت باید به تحویل دادن آن با یک عملکرد مطلوب فکر کنیم"؛ ابراز امیدواری کرد که در دوران فعالیت معاون جدید حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، شاهد تحولی جدید در این حوزه باشیم و فعالیت‌ها و اقدامات گذشته را تکمیل کنیم.


در ادامه این نشست، دکتر محمد روشن معاون پیشین حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اظهار داشت: معاونت حقوقی و امور مجلس نسبت به سایر معاونت‌های وزارتخانه‌ها یک ویژگی متفاوت دارد و آن این است که فعالیت آن متناظر با دو قوه مجریه و مقننه است و این معاونت باید ضمن استقلال و احترام به تفکیک قوا، در موضوع تصمیم‌سازی به هر دو قوه مجریه و مقننه کمک کند.


وی قوانین، «احکام دایمی برنامه‌های توسعه در موضوع هیات امنا»، «سنجش و پذیرش دانشجو»، «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» و «اصلاح قانون ماده ۸۶ مالیات‌های مستقیم» را از قوانین مهمی دانست که معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در فرآیند تصویب آنها فعالیت زیادی کرد.


روشن افزود: هم‌اکنون ۹ لایحه مورد‌نیاز آموزش عالی در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در حال تدوین است که آخرین آن "لایحه صیانت از حقوق دانشگاه‌ها" است که تدوین آن پایان‌یافته و آماده ارسال به کمیسیون‌های دولت و سپس مجلس شورای اسلامی است.


در ادامه این نشست، دکتر حسین سیمایی صراف، معاون جدید حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: آرمان انقلاب اسلامی ایران حاکمیت مردم است که این آرمان در قالب نهاد مجلس شورای اسلامی تبلور دارد و امیدوارم بتوانم دستیار خوبی برای این نهاد در بخش علم و فناوری باشم.


وی با تکید بر اینکه توسعه کشور منوط به توسعه نظام علم و فناوری و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است؛ بر ضرورت استمرار حمایت‌های بیشتر مجلس شورای اسلامی از آموزش عالی کشور تاکید کرد.


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تاکید کرد: باید قوانین آموزش عالی کشور به گونه‌ای بازبینی شود که بر‌اساس عدالت و به نفع همه مردم باشد.


در بخش پایانی این نشست، دکتر غلامی، وزیر علوم لوح سپاس از خدمات دکتر روشن و حکم انتصاب دکتر سیمایی صراف به سمت معاون حقوقی و امور مجلس را به آنها اعطا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته