دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری کرسی آزاداندیشی در واحد میانه با عنوان «روسری من به شما چه ربطی دارد؟»

جلسه کرسی آزاد اندیشی با موضوع «روسری من به شما چه ربطی دارد؟» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.
کد خبر : 2564

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی میانه در این جلسه با بیان اینکه هدف از برپایی کرسی آزاد اندیشی در بین دانشجویان، تبدیل فضای دانشگاه به فضای عقلانی و حقیقت جو است، گفت: ایجاد تریبونی آزاد برای عموم دانشجویان برای شنیدن حرف‌های ما، معلوم شدن حقیقت با برگزاری مناظرات آرام و منطقی، دور شدن فضای سیاسی دانشگاه از رادیکال بودن و رفتن به سمت فضای فکری، عاملی برای تحرک فکری بچه‌های فعال و مستعد و مهم‌تر از همه تربیت نیرو بر ایمان، انسجام عموم دانشجویان مذهبی دانشگاه و احیا شدن دوستی‌ها و ایدئولوژیک بودن آن‌ها از دیگر اهداف این کرسی آزاد اندیشی است.


بابک قره داغی با تاکید بر منویات مقام عظمای ولایت مبنی بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و ویژگی‌های آن اظهار کرد: کرسی‌های آزاد فکری چیزی است که قبلاً وجود نداشته و این یک کرسی دانشجویی است و حوزه مباحث تخصصی نبوده و مباحث، باید موجب تغییر فضای دانشگاه و عقلانی کردن آن شود.


قره داغی با توجه به چارچوب و کلیاتی برای طراحی قوانین کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: از استادان دانشگاه به عنوان هیئت ناظر یا داور انتخاب می‌شود و نقش آن‌ها دادن اخطار آیین نامه‌ای، اعلام موارد نیاز به بررسی بعد از مناظره (مرجع و سند حرف‌ها)، اعلام خارج از موضوع صحبت کردن مناظره کنندگان، تشخیص مغالطه و سفسطه و... است.


مسئول بسیج دانشجویی واحد میانه خاطرنشان کرد: در این کرسی آزاد اندیشی، دانشجویان از قبل ثبت نام کرده به صورت دو گروه موافق و مخالف (منتقد) و با حضور دو نفر از هیئت ناظر از استادان این واحد دانشگاهی در دو تریبون آزاد، نقطه نظرات و بحث‌های موضوعی خود را بیان کردند و در پایان هیئت ناظر (داوران) در خصوص مسائل و سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان توضیحاتی ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته