دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهاجم سابق استقلال:

گلزن قهاری برای آمدن به استقلال وسوسه نمی‌شود

سرمربی تیم اکسین البرز گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی در بازار نقل و انتقالات مهاجم طراز اولی باقی نمانده است بعید می‌دانم مهاجم گلزنی برای آمدن به استقلال وسوسه شود.
کد خبر : 255229

علی لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص فراز و فرودهایی که تیم استقلال در گلزنی مقابل حریفان دارد، گفت: «استقلال این فصل به رغم آنکه بازیکنان زیادی را در ابتدای فصل جذب کرد ولی منصوریان نتوانست در خط حمله مهاجمانی که داشت را به گونه‌ای آماده و به میدان بفرستد که بتوانند به اندازه‌ای که نیاز استقلال بود، باز کنند و نهایتا منصوریان از سرمربیگری استقلال کنار رفت تا وینفرد شفر هدایت آبی‌پوشان را برعهده بگیرد.»


وی ادامه داد: «شفر در یک جنبه بسیار موفق عمل کرد و آن هم این بود که استقلال را از بحران خارج کرد. او برای رسیدن به این مقصود توان خط دفاعی تیمش را بالا برد و این کار باعث شد تا استقلال با باخت خداحافظی کند و آهسته آهسته به سمت پیروزی برود. اینکه استقلال در 13 بازی که شفر هدایت این تیم را پذیرفته تنها 2 گل خورده است باعث شده تا این تیم پس از پرسپولیس کمترین گل خورده را در لیگ برتر داشته باشد.»


مهاجم سابق استقلال افزود: «شفر خیلی تلاش کرد تا قدرت خط حمله استقلال را بالا ببرد و در این راه هم تا حدود زیادی موفق بود. استقلال با حضور شفر به پیروزی‌های پرگلی رسیده اما در برخی دیدارها هم توفیق لازم حاصل نشده است و دلیل آن هم عدم گلزنی تیم مقابل حریفانی بوده که ساختار دفاعی بهتری داشته‌اند.»


وی افزود: «آنچه مسلم است استقلال برای تقویت خط حمله خود نیاز به مهاجم دارد به خصوص اینکه در لیگ قهرمانان حریفان خیلی آماده هستند و فتح دروازه آنها اتفاقی است که استقلال برای رسیدن به چنین موفقیتی باید آماده‌تر باشد ولی در این میان نکته‌ای که وجود دارد این است که در شرایط فعلی و در بازار نقل و انتقالات مهاجمان خوب و طراز اولی باقی نمانده‌اند که تیم استقلال نسبت به جذب آنها اقدام کند. مهاجمانی که بتوانند در بازی‌های حساس گره‌گشای تیم باشد و گلزنی کنند بدون تیم نمی‌مانند.»


لطیفی تاکید کرد: «ما باید بپذیریم که در سطح دنیا لیگ معتبری نداریم و این واقعیت وجود دارد که تیم‌های ایرانی سالیان زیادی است که قهرمان آسیا نشده‌اند. از لحاظ مالی هم قدرت آنچنانی نداریم که بتوانیم مهاجم بزرگی را جذب کنیم. با وجود چنین شرایطی بعید می‌‌دانم گلزن قهاری وسوسه شود تا به استقلال بیاید و نهایتا بازیکنانی به فوتبال ما می‌آیند که یا پا به سن گذاشته باشند و به دنبال درآمدی باشند یا کیفیت فنی آنچنانی نداشته باشند و بازیکنانی کم‌تجربه و معمولی هستند. در ایم میان استثناهایی هم پیدا می‌شوند.»


وی در مورد اینکه به نظرش استقلال پتانسیل آن را دارد که در لیگ برتر نایب‌قهرمان شود و در لیگ قهرمانان آسیا از گروهش صعود کند، تصریح کرد: «با توجه به روندی که از زمان حضور شفر تیم استقلال داشته است، برداشت من این است که این تیم می‌تواند در هفته‌های باقیمانده تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فاصله‌ای که با تیم دوم جدول دارد را جبران کند و در پایان فصل در رده دوم قرار بگیرد.»


سرمربی تیم اکسین افزود: «به رغم اینکه امید زیادی دارم تا استقلال را در پایان فصل در رده دوم جدول ببینم، نسبت به صعود این تیم از گروه D لیگ قهرمانان آسیا ناامید هستم. در گروه استقلال تیم‌های الهلال عربستان، الریان قطر و به احتمال زیاد العین امارات قرار دارند و این تیم با توجه به بضاعتی که دارد، توانایی صعود از این گروه را ندارد. البته امیدوارم من دچار اشتباه در پیش‌بینی‌ام شوم و استقلال بتواند به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.»


لطیفی در خصوص شرایط تیمش برای صعود از دسته اول لیگ آزادگان به لیگ برتر تاکید کرد: «حقیقتی که وجود دارد این است که در ابتدای فصل تیم ما به همراه راه‌آهن و صبای‌قم که این دو تیم در حال حاضر در انتهای جدول قرار دارند، دیرتر از 15 تیم دیگر حاضر در دسته اول لیگ آزادگان خود را آماده مسابقات کردیم و مدیران تیم حداکثر انتظارشان این بود که ما این فصل سقوط نکنیم ولی من اگر سرمربی تیم محلات شوم هم دوست ندارم در انتهای جدول برای بقا بجنگم. خوشبختانه الان در رده پنجم جدول هستیم و هم کوشش خود را می‌کنیم تا فاصله 6 امتیازی که با تیم جدول داریم را از بین ببریم تا با شگفتی‌سازی راهی لیگ برتر شویم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: علی لطیفی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته