دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
افقهی:

شنودهای ارتش سوریه نشان می‌دهد تروریست‌ها دیگر روحیه جنگ ندارند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: از شنود‌هایی که ارتش سوریه از تروریست‌ها داشته است، نشان می‌دهد که آن‌ها دیگر روحیه جنگ ندارند و همدیگر را متهم به بزدلی، خیانت و فرار می‌کنند.
کد خبر : 255009

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، سیدهادی افقهی در گفت‌وگویی درباره وضعیت چینش نیرو‌ها در سوریه گفت: ارتش سوریه و نیرو‌های هم‌ردیف بعد از آزادسازی فرودگاه ابوالظهور که دومین فرودگاه و یا پایگاه نظامی در شمال سوریه و منطقه‌ای حساس و بسیار استراتژیک در سوریه به‌شمارمی‌رود در ادامه کارشان متوقف نشده‌اند.



وی ادامه داد: هم‌اکنون ارتش سوریه از سه محور مرکز استان ادلب در حال حرکت است، از محور شرق و هم از محور جنوب شرق ادلب و هم از جنوب این شهر در حال پیشروی هستند، بنابراین با توجه به طراحی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که مرکز فرماندهی عملیات مشترک ایران، سوریه و روسیه در نظر گرفتند، این پیشروی‌ها شاید ادامه داشته باشد.
کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: نیرو‌های مقابل ارتش سوریه خیلی هم مقاومت نمی‌کنند، زیرا مناطق بسیار گسترده است و آن‌ها هم تعدادشان روزبه‌روز کمتر می‌شود و خطوط پشتیبانی و لجستیکی‌شان قطع می‌َشود لذا بیشتر در حال عقب‌نشینی، فروپاشی و فرار از جبهه‌ها هستند. البته از شنود‌هایی که ارتش سوریه از تروریست‌ها داشته است، نشان می‌دهد که آن‌ها دیگر روحیه جنگ ندارند و همدیگر را متهم به بزدلی، خیانت و فرار می‌کنند.
افقهی اضافه کرد: بنابراین این جبهه‌ای است که هم‌اکنون ارتش سوریه و نیرو‌های هم‌پیمان و هم‌ردیف دارند در جبهه ادلب عمل می‌کنند البته مناطق دیگر هم هست، ولی محور اصلی بحث حرکت به سمت ادلب است. مثلاً در شرق حلب آزادسازی جاده خناسر و بسیاری از روستا‌های اطراف جنوب حلب و شمال حما این‌ها همه یک پکیج است که ارتش سوریه در چند جبهه دارد این‌ها را پاکسازی می‌کند و یا با این‌ها در برخی نقاط می‌جنگد وقتی آن‌ها خیلی مقاومت می‌کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله پیچیده و خطرناک فعلی اقدام متهورانه‌ای است که ترکیه اخیراً انجام داده است و نیرو‌های خود را به سمت تصرف شهر بسیار مهم عفرین گرفته است و چند روزی است که این عملیات آغاز شده است اول با آتش‌بازی توپخانه‌ای سنگین این کار را کردند بعدبمباران‌ها و هم‌اکنون توپ و تانک‌های ارتش ترکیه کار را ادامه می‌دهند.
افقهی یادآور شد: چند گروهک تروریستی که زیر پوشش ارتش ترکیه بوده و هستند مانند جیش الحُر یا ارتش آزاد نوین، احرار الشام که اکثراً اخوان المسلمین هستند و گردان‌های سلطان مراد نورالدین زنکی هستند و سایر گروه‌ها... اردوغان اعلام کرده است ما به زودی عفرین را می‌گیریم و به‌صورت جبهه یکپارچه با همپیمانان‌مان به سمت منوج می‌رویم.
کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: منوج از عفرین فاصله زیادی دارد یعنی از الباب هم به سمت شرق می‌خواهند حرکت کنند درشمال شرق سوریه، پس این عملیات با مقاومت جانانه و سرسختانه واحد‌های حمایت خلق کرد و شاخه‌هایی از (پ ک. ک) که معروف به (پ‌ی د) هستند این‌ها به شدت در حال مقاومت هستند در مقابل حرکت ترکیه و تهاجمات او و همپیمانانش در عفرین، طرابلس و مناطق دیگر.


منبع:‌میزان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته