دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1396 - 08:38
وزیر آموزش و پرورش :

انتخابات الکترونیکی نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره موجب تقویت مشارکت‌ها می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه ستاد راهبردی انتخابات نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر استفاده از نظرات فرهنگیان در تصمیم گیری ها،گفت: سامانه انتخابات الکترونیکی نمایندگان فرهنگیان طرحی برای تقویت مشارکت معلمان در تصمیم سازی ها است.
کد خبر : 254408

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمد بطحایی در آئین افتتاحیه ستاد راهبری انتخابات نمایندگان منتخب فرهنگیان در هیات امناء صندوق ذخیره فرهنگیان در ساختمان شهید باهنر وزارت آموزش‌وپرورش، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: آموزش‌وپرورش در مقایسه با سایر سازمان‌ها و نهادهای کشور بسیار متفاوت است از جمله می‌توان به گستردگی خانواده تعلیم و تربیت اشاره کرد. بنابراین؛ اجرای هر طرحی در آموزش‌وپرورش در چنین سطح وسیعی همراه با سختی است.


وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: جامعه فرهنگیان، خانواده‌ای دلسوز، متعهد و علاقمند به وظیفه خود بوده و علیرغم وجود مشکلات همچنان چراغ پرفروغ تعلیم و تربیت را برافروخته نگه داشته است.


وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری فرهنگیان شاغل و بازنشسته، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون چنانکه باید و شاید از ایده‌ها و نظرات عامه فرهنگیان در مراکز تصمیم سازی بهره‌برداری لازم نشده و یا اگر وجود داشته بسیار ناچیز بوده است.


بطحایی ساختار سنتی و تمرکز آموزش‌وپرورش را مانعی در راه استفاده از دیدگاه‌های فرهنگیان در تصمیم سازی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای تقویت مشارکت معلمان در تصمیم سازی‌ها، طرح انتخاب نمایندگان معلمان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان را اجرایی کردیم تا فرهنگیان از طریق سامانه الکترونیکی طراحی شده بتوانند به عنوان کاندیدا و یا رای دهنده در انتخابات شرکت کنند.


وی ادامه داد: امیدوارم اجرای این طرح با موفقیت همراه باشد و تجربه خوبی را به آموزش‌وپرورش ارائه کند، زیرا اگر این طرح که به صورت آزمایشی اجرا می‌شود مورد استقبال واقع شود دستاوردی است که می‌توان آن را به عنوان مدلی موفق در برنامه‌های کیفی بخشی فعالیت‌های تعلیم و تربیت ارائه داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب