دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1396 - 11:51
عضو هیأت رئیسه مجلس:

بانک‌ها نباید مجبور به کاهش نرخ سود شوند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش شرکت‌های بانک‌ها باید مطابق قانون انجام شود، گفت: مشکل اشتغال با سرمایه‌گذاری حل می‌شود و بانک‌ها را نمی‌توان به کاهش نرخ سود اجبار کرد.
کد خبر : 254237

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علی مطهری در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 بهمن) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون‌ها در خصوص لایحه بودجه 97 گفت: در سال 97 هر چه کمتر از اوراق استفاده شود، نتایج بهتری حاصل می‌شود، همچنین برای یارانه‌ها باید منابع روشنی مشخص شود تا بخش‌هایی مانندی حمل و نقل متضرر نشوند.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش شرکت‌های بانک‌ها باید مطابق قانون انجام شود و وزارت اقتصاد موظف است در این امر اقدامات لازم را انجام دهد، بیان کرد: مشکل اشتغال با سرمایه‌گذاری حل می‌شود و بانک‌ها را نمی‌توان به کاهش نرخ سود اجبار کرد.


وی افزود: باید یارانه‌ای برای تولید و صادرات در نظر بگیریم و سود به بانک‌ها پرداخت شود. همچنین برای طرح تحول سلامت نیز باید بودجه روشنی مشخص شود.


مطهری با بیان اینکه مطابق قانون برنامه ششم در پایان سال دوم اجرای این قانون باید 5 درصد از حجم دولت کاهش یابد، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد بودجه سازمان مدیریت بحران باید مورد توجه قرار گیرد.


نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت باید چالش‌ها و ابرچالش‌ها را مشخص کند، گفت: هنر بودجه‌نویسی تشخیص اولویت‌هایی مانند صندوق‌های بازنشستگی و آلودگی هوا است تا بتوان بر اساس قانون بودجه در یک سال چالش‌های مهمتر حل شود.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به موضوع فرهنگ بسیار ضروری است و مجلس شورای اسلامی به دلیل مشکلات اقتصادی نباید از حوزه فرهنگ غافل شود، گفت: از تأثیر فرهنگ بر حوزه اقتصاد غافل نشویم زیرا ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب