دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1396 - 14:52
سالگرد انتصاب انقلابی (23):

فرمند: شناخت دکتر ولایتی از دانشگاه آزاد باعث پیشرفت می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد باتوجه به شناخت ایشان از این دانشگاه بسیار مهم است، گفت: باید هرچه سریع‌تر برای مشکل مالی دانشگاه آزاد منبعی جایگزین پیدا کنیم و جایگاهی همچون دانشگاه‌های غیردولتی خارجی پیدا کنیم.
کد خبر : 253517

فردین فرمند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا اظهار کرد: مدت زیادی است دانشگاه آزاد دستخوش تغییرات شده و تصور می کنم برای اولین بار آرامش را تجربه می کند. امیدوارم همکاران دانشگاهی ما دست به دست هم دهند و یک‌دل و یک‌صدا یک سیاست کلی در رابطه با ارتقای کیفی دانشگاه اتخاذ کنند.


عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: من چند سال پیش که از دانشگاه نیویورک فارغ‌التحصیل شدم می توانستم دانشگاه های دیگر کشور را انتخاب کنم اما دانشگاه آزاد را انتخاب کردم تا فعالیت های مفیدی در آن انجام دهم. اما متاسفانه فضای آن زمان برای انجام تغییرات مناسب نبود.


وی با اشاره به اینکه حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد با شناختی که ایشان از این دانشگاه دارد، نکته بسیار مهمی است، گفت: ایشان تا کنون در دانشگاه آزاد فرصت چندانی نداشته‌اند و نیاز به زمان بیشتر دارند. در حال حاضر دانشگاه با چالش های جدی نظیر مشکلات مالی شدید و افت تعداد دانشجویان مواجه شده است که امیدواریم با حضور دکتر ولایتی به‌تدریج برطرف شود.


نماینده مردم میانه تاکید کرد: اکنون آموزش عالی کشور به شدت دچار مشکل است و دانشگاه آزاد هم جزئی از آن است. دانشگاه آزاد به جای اینکه مساله باشد، باید برای خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری کارها به دست مردم راه حل باشد. کمااینکه تاکنون دانشگاه آزاد در این کارها پیش‌قدم بوده و اکنون می تواند رسالت اصلی دانشگاه را انجام دهد.


وی با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه برداشتن بار از روی دوش دولت است، گفت: از این طریق هم مشکل دانشگاه آزاد حل می شود و هم آموزش عالی دولتی نفس راحتی خواهد کشید. دانشگاه کارهای عمده‌ای می تواند انجام دهد. امیدواریم دکتر ولایتی از این فرصت استفاده کند.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در دخل و خرج یومیه خود دچار مشکل است، اظهار داشت: برای مشکل مالی دانشگاه آزاد باید منابع جایگزین پیدا شود. کشورهای غربی تعداد زیادی دانشگاه خصوصی دارند و کیفیت آن‌ها عالی است. بهترین دانشگاه های خارجی، دانشگاه های غیردولتی آن‌هاست. ما نیز می توانیم همین کارها را انجام دهیم. امیدواریم در دانشگاه آزاد مطالعات تطبیقی انجام شود تا در این حوزه به کشورهای غربی برسیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته