دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1393 - 09:57
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد رودهن:

«حفظ اسلام» دستاورد انقلاب است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد رودهن گفت: اسلام ستیزی در قالب‌های مختلف از زمان رضاخان آغاز و در زمان پسرش شدّت بیشتری یافت و طبق نوشته‌های فرح پهلوی، شاه اساساً اعتقادی به اسلام نداشت، بلکه گرایش به فرقه ضالّه بهائیت داشت و در پی ترویج و نهادینه کردن تدریجی این مسیر باطل بود.
کد خبر : 2534

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محمد ابراهیم سراج در نشست هم اندیشی استادان که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و با حضور دکتر جواد منصوری معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: این نشست هم اندیشی با موضوع «دستاوردهای انقلاب اسلامی» انجام و با استقبال بسیار خوب استادان همراه شد، که با استماع سخنان دکتر منصوری، سوالات و پرسشهای مختلفی را مطرح کرده و از پاسخ استاد استفاده کردند.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رودهن، بخش‌هایی از مطالب طرح شده در این جلسه را به این شرح بیان کرد: از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی، وصول به «استقلال» بوده است. چرا که قبل از وقوع انقلاب اسلامی همه تصمیمات مهم و سرنوشت ساز به دست بیگانگان بود. مثلاً خلعتبری، وزیر امور خارجه رژیم شاه، در خاطراتش می‌نویسد: انتخاب وزیران و معاونین آن‌ها، انتخاب سفیران و نیز سایر مناصب مهم کشور باید توسط آمریکایی‌ها و سفیر آن‌ها انجام می‌شد. همچنین تصمیم گیری در مورد نفت، میزان تولید و مصرف آن و بسیاری از موارد دیگر صرفاً توسط آمریکایی هاو در راستای سیاست‌های آن‌ها انجام می‌پذیرفت.


وی ادامه داد: دستاورد دیگر انقلاب، «حفظ اسلام» است، زیرا اسلام ستیزی در قالب‌های مختلف از زمان رضاخان آغاز و در زمان پسرش شدّت بیشتری یافت و طبق نوشته‌های فرح پهلوی، شاه اساساً اعتقادی به اسلام نداشت، بلکه گرایش به فرقه ضالّه بهائیت داشت و در پی ترویج و نهادینه کردن تدریجی این مسیر باطل بود.


سراج افزود: از دستاوردهای مهم دیگر انقلاب اسلامی این بود که «موجب بیداری ملت های مظلوم شد و بسیاری از معادلات جهانی را به ضرر استعمارگران و به نفع ملل مظلوم تغییر داد». به گونه‌ای که یکی از سردمداران رژیم صهیونیستی به صراحت اظهار کرد: ما برای تسلط بر نیل تا فرات، برنامه ریزی کرده بودیم ولی وقوع انقلاب اسلامی در ایران، همه برنامه‌های ما را با مشکل و چالش مواجه کرد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد رودهن در پایان، عموم مردم و جوانان را به مطالعه بیشتر در این زمینه فرا خواند و رجوع به پایگاه اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی را مفید خواند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته