شناسایی اخبار معتبر توسط فیس بوک بر مبنای تحقیقات
به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، فیس بوک برای متمایز کردن اخبار جعلی از اخبار واقعی از کاربران خود کمک می گیرد و پرسش نامه هایی را میان آنها توزیع می کند.
مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک می گوید با توجه به سوءاستفاده های متعدد از این شبکه اجتماعی برای انتشار اخبار جعلی، هدف این است که از این طریق با انتشار اخبار دروغین و بی اساس مقابله شود.
در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، اخبار جعلی فراوانی در مورد هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در شبکه های اجتماعی و از جمله فیس بوک منتشر شد و گفته می شود همین مساله یکی از دلایل شکست وی از دونالد ترامپ بوده است.
زاکربرگ افزوده که دو میلیارد کاربر فیس بوک به مشخص شدن میزان اعتبار اخبار کمک خواهند کرد و البته کاربران محلی که اخبار در محدوده زندگی آنها اتفاق افتاده در این زمینه نقش پررنگ تری خواهند داشت.
در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از محتوای فید خبری هر کاربر را در فیس بوک را اخبار تشکیل می دهد که قرار است این رقم به ۴ یا ۵ درصد کاهش یابد. همچنین این میزان از اخبار هم تنها از میان خبرهای برگزیده شده کاربران واخبار مورد تایید انتخاب می شوند. قرار است جزئیات فنی بیشتری در این زمینه طی روزهای آینده اعلام شود.
انتهای پیام/
- ساک دستی
- ثبت شرکت
- بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران
- پالت پلاستیکی
- خرید ادویه
- خرید فالوور واقعی
- فونیکس
- خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز
- آهنگ جدید
- سفارش چاپ پرچم
- تلفن ابری
- صرافی نوبیتکس
- صرافی توبیت
- ال بانک
- انبار هوشمند فلزات گرانبها
- اهنگ جدید
- خرید قهوه
- اخبار بورس
- چک لیست لوازم اسکی
- وکیل
- رزرو بلیط هواپیما
- خرید هاست