دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روح‌الله جعفری نامزد جایزه سی‌وپنجمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد

روح‌الله جعفری نامزد دریافت جایزه در سی‌وپنجمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گروه هنر شد.
کد خبر : 252960

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، کتاب سال جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین جایزه در حوزه کتاب است که هر ساله در بهمن ماه توسط خانه کتاب ایران و طی روزهای برگزاری آیین‌های بزرگداشت انقلاب سال ۱۳۵۷ در این کشور، با تأیید نهایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور رییس جمهور به نویسندگان برگزیده در بخش‌های کلیات، فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، دین، علوم اجتماعی، زبان، ادبیات و تاریخ، علوم کاربردی و هنر اعطا می‌شود.


جایزه کتاب سال در ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۳۴ به پدیدآورندگان یازده کتاب برگزیده که در سال ۱۳۳۲ منتشر شده بودند، اهدا شد.


روند اعطای این جایزه از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۲ به علت وقوع انقلاب، متوقف و از سال ۱۳۶۲ دوباره از سرگرفته شد.


امسال در سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در گروه هنر 290 اثر متقاضی حضور در این رویداد بودند که تنها 20 اثر به مرحله‌ی نیمه‌نهایی راه یافتند.


در گروه هنر و در بخش هنرهای نمایشی از بین 43 اثر راه یافته به مرحله اول داوری، کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان (1357 – 1335)، تألیف دکتر روح‌الله جعفری، تهران: افراز» به مرحله‌ی نیمه‌نهایی راه یافت.


جعفری (نویسنده و پژوهشگر، منتقد، کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه) در شهریور امسال، در شانزدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر، برای تألیف کتاب «گروه هنرملی از آغاز تا پایان 1335-1357» به عنوان پژوهشگر برگزیده سال 1395 انتخاب شد. از او در سال 1394 برای تألیف کتاب «پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر، تهران: افراز» به عنوان پژوهشگر برگزیده همایش ملی جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی، ابن‌سینا تقدیر شد و این کتاب اثر برگزیده‌ در بخش هنر و مدیریت فرهنگی شد و توانست جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی را به خود اختصاص دهد. همچنین او در پانزدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر، برای تألیف کتاب «پژوهشی در ترویج فرهنگ تئاتر» به عنوان پژوهشگر برگزیده سال 1394 انتخاب شد.








انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته