دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز ثبت‌نام بزرگترین ماراتن علمی کشور از فردا

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام کنکور سراسری سال 97 برای پذیرش در دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی در روز یکشنبه اول بهمن خبر داد.
کد خبر : 252919

دکتر حسین توکلی با اعلام این خبر به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: ثبت‌نام برای کنکور سراسری سال 97 تا 8 بهمن ادامه خواهد داشت. آزمون سراسری سال 97 برای داوطلبان 5 گروه آزمایشی علوم‌ ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌ خارجه در یک مرحله برگزار می‌شود. داوطلبان در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ می‌دهند و سوالات چهار‌ گزینه‌ای است.


مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سوالات از کتب نظام جدید سالی واحدی براساس آنچه در دفترچه راهنمای ثبت‌نام خواهد آمد، طرح می‌شود. سوالات مفهومی هستند و این به معنای دشوار بودن سوالات نیست بلکه کسانیکه به طور دقیق منابع آزمون را خوانده باشند می‌توانند به این سوالات پاسخ دهند. از درس‌ها و فصل‌های حذف شده که آموزش و پرورش رسما اعلام کرده است، سوال طرح نخواهد شد.


توکلی ادامه داد: در آزمون سراسری سال ۹۷ دارندگان دیپلم نظام قدیم، بدون توجه به نوع دیپلم و دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی یا فارغ‌التحصیل پیش‌دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیش دانشگاهی با توجه به رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود که در جداول شماره ۲ تا ۶ دفترچه راهنمای شماره یک درج شده است، می‌توانند منحصرا متقاضی یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی شوند و در تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام آن را ثبت کنند.


وی اضافه کرد: هزینه ثبت‌نام در کنکور سراسری برای هر یک از گروه‌ها 22 هزار تومان است و اگر هر یک از داوطلبان بخواهند در گروه دیگر مانند زبان خارجه و هنر شرکت کنند باید 22 هزار تومان دیگر پرداخت کنند، همچنین اگر داوطلبان مایل به انتخاب دانشگاه پیام‌نور و غیرانتفاعی باشند باید مبلغ 11 هزار تومان دیگر علاوه بر هزینه ثبت‌نام بپردازند.


توکلی ادامه داد: پرداخت هزینه‌ها صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد و داوطلبان با استفاده از کارت‌های عضو شتاب که پرداخت اینترنتی آنها فعال است می‌توانند ثبت‌نام کنند.


وی گفت: آزمون سراسری سال ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی و همچنین کد رشته‌های تحصیلی با‌آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.


مشاور سازمان سنجش یادآوری کرد: کنکور سراسری سال ۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود و نتایج اولیه دهه اول مرداد سال 97 و نتایج نهایی نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.


توکلی افزود: در رابطه با اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، در صورت اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش، برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های مذکور مراتب در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون یا زمان انتخاب رشته به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته