دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1396 - 11:21
چاووش‌اوغلو:

هماهنگی‌‌های لازم برای عملیات در ادلب را انجام می‌دهیم

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که برای عملیات هوایی در چارچوب عملیات احتمالی در ادلب، باید هماهنگی‌های لازم انجام گیرد.
کد خبر : 252794

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تی‌آرتی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سن‌.ان‌.ان ترک» درباره تحولات اخیر سوریه و آمادگی برای عملیات عفرین، گفت: «بازیگران بسیاری در سوریه وجود دارند. کشورها، موقعیت‌ها و پایگاه‌های مختلفی در این منطقه وجود دارد. به منظور جلوگیری از وقوع حادثه ناگوار برای انجام عملیات هوایی، باید هماهنگی‌ لازم انجام شود. این موارد توسط رئیس ستاد ارتش و دوستان ما در مسکو بررسی خواهد شد.»


چاووش‌اوغلو در ادامه همچنین اظهار داشت: «پس از اظهارات مقامات آمریکا در مورد استقرار یگان‌های مرزی سوریه، در گفت‌وگو با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، نارضایتی خود از وضعیت موجود را به طور روشن و مشخص به آنها انتقال داده‌ایم. آنها گفتند که ما نباید گزارش روزنامه‌ها را باور کنیم. من نیز گفتم که اینها اظهارات روزنامه‌ها نیستند، بلکه برخی از نظامیان نیز اظهاراتی در این خصوص داشته اند ترکیه همچنان از برخی از رفتارها و اقدامات آمریکا در خصوص عدم اعاده فتح الله گولن سرگرده فرقه تروریستی فتو و پشتیبانی تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی پ.ی.د و پ.ک.ک ناراحت است.»
چاووش اوغلو درباره عملیات ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه تاکید کرد: «به مسئولین آمریکایی گفته‌ایم که هم علیه عفرین، هم در شرق فرات علیه منبج و هم هرجای دیگری که از آنجا تهدیدی متوجه ترکیه باشد، وارد عمل خواهیم شد. در چنین وضعیتی نیز آرزومندیم که متحدی مانند آمریکا در مقابل ما قرار نگیرد. روزانه حملاتی از عفرین متوجه ترکیه است. اتخاذ تدابیر امنیتی برای ما که از هر سه طرف در معرض حملات گروههای تروریستی قرار داریم، حق دفاع مشروع ماست. این حق ما ناشی از قوانین بین‌المللی است و ما مجبور به مداخله هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته