دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1396 - 13:26
دکتر رهبر مطرح کرد:

لزوم توسعه کمی و کیفی مستمر در حوزه بین‌الملل/ تحصیل 10 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر افزایش جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه گفت: اقدامات قبلی دانشگاه در سوریه، آذربایجان و عراق باید به نتیجه برسد و دانشگاه آزاد اسلامی این پتانسیل را باید در خدمت مسلمانان جهان قرار دهد.
کد خبر : 251930

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد رهبر در مراسم تکریم دکتر حسین ابراهیمی و معارفه دکتر علیرضا شیخ‌عطار سرپرست اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشکر از مدیرکل سابق و سرپرست جدید گفت: کار در دانشگاه کار جمعی است و بدون حرکت جمعی هیچ اقدامی ممکن نخواهد بود.


وی با خیر مقدم به دکتر عطار از ایشان برای قبول این مسئولیت در دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کرد و گفت:‌ دکتر عطار قطعا می‌تواند تحولی جدی در حوزه بین‌الملل با توجه به سوابق‌شان ایجاد کند، البته این را مرهون دکتر ولایتی هستیم و باید از ایشان تشکر کنیم. دعوت از مردی که عمری را در این عرصه طی کرده است برای فعالیت در دانشگاه آزاد نیاز به تشکر دارد و به این خاطر از دکتر ولایتی و دکتر عطار تشکر می‌کنم.


رهبر ادامه داد: انتظار و توقع از دانشگاه آزاد اسلامی این است که بتواند هم در ایران و هم در جهان نقش‌آفرینی کند و با حضور دکتر عطار باید توقع دکتر ولایتی تحقق پیدا کند.


تحصیل 10 هزار نفر دانشجو خارجی در دانشگاه آزاد


وی اضافه کرد: کل دانشجویان خارجی ما 10 هزار نفر هستند که در قیاس با یک و نیم میلیون دانشجو، کمتر از یک صدم بودن دانشجویان خارجی در این دانشگاه در شأن دانشگاه آزاد اسلامی نیست ولی انتظار داریم به یک درصد برسد و حتی با برنامه‌ریزی بلند مدت و مناسب به درصد بیشتری هم برسانیم. چون دانشگاه آزاد اسلامی پتانسیلی دارد که دیگر دانشگاه‌ها ندارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما در کشورهای همسایه و مسلمان جمعیتی را داریم که قاعدتا برای آنها برای آموزش و تربیت کادر آنها برنامه‌ریزی نکرده‌ایم. ما از دکتر ولایتی خواهش می‌کنیم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در مراکز ملی کشور این را مطرح کنند که برای افزایش امنیت کشور باید برای تربیت کادر دیگر کشورها اقدام کنیم.


توسعه کمی و کیفی به صورت مستمر اولین هدف دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بین‌الملل


وی با بیان اینکه اولین هدف دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بین‌الملل توسعه کمی و به صورت مستمر یک توسعه کیفی است، گفت: ما باید این هدف را در کشورهای همسایه و مسلمان به خوبی پیش ببریم. اقدامات قبلی در سوریه، آذربایجان و عراق باید به نتیجه برسد و دانشگاه آزاد اسلامی این پتانسیل را باید در خدمت مسلمانان جهان قرار دهد.


فرهاد رهبر بر عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های این دانشگاه و دانشگاه‌های مختلف جهان تاکید کرد و گفت: برای اینکه در مرز علم باقی بمانیم نیازمند ارتباطات هستیم و باید با دانشگاه‌های معتبر جهان تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کنیم. در این تفاهم‌نامه‌ها تبادل دانشجو، انجام قراردادهای تحقیقاتی، فرصت‌های مطالعاتی و اجرای دوره‌های مشترک باید در دستور کار باشد. همه این اقدامات باید به خوبی انجام شود تا دانشگاه آزاد اسلامی در پیشبرد علم در جهان پیشتاز باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دکتر عطار را برای این ماموریت بیهوده انتخاب نکرده‌ایم، گفت: اهداف بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود و می‌خواهیم قله‌های بزرگ را فتح کنیم. امیدواریم در این مسیر به خوبی عمل کرده و برای نقش‌آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی تلاش کنیم.


در پایان این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از زحمات دکتر ابراهیمی مدیر کل سابق امور بین‌الملل در دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی و دکتر شیخ‌عطار به عنوان سرپرست اداره کل بین‌الملل این دانشگاه معرفی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب