دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1394 - 11:43

هیئتی فلسطینی مدارک جنایات اسرائیل را به دادگاه لاهه ارائه کرد

یک هیات رسمی فلسطینی فهرستی شامل موارد نقض حقوق ملت فلسطین به‌وسیله اسرائیل را به دادستانی کل دادگاه لاهه به‌عنوان نخستین گام برای پایان دادن به مصونیت این رژیم در برابر قانون بین‌الملل عرضه کرد.
کد خبر : 25165

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، این اقدام هیئت فلسطینی پس از تلاش گسترده و جنجال‌های بی‌شمار و به‌دنبال پیوستن تشکیلات خودگردان فلسطین به عضویت دادگاه رسیدگی به جنایات بین‌الملل انجام شده است.


«ریاض مالکی» رئیس هیات فلسطینی تاکید کرد: فهرست یادشده شامل موارد بسیاری از نقض حقوق بشر به‌وسیله اسرائیل است.


«مصطفی برغوثی» عضو کمیته عالی ملی پیگیری پرونده دادگاه جرائم بین‌الملل نیز گفت: پرونده فلسطینی عرضه‌شده به دادگاه لاهه به دفتر دادستانی کل کمک می‌کند تا پرونده تحقیق علیه تل‌آویو تشکیل دهد.


وی افزود: پرونده شامل جرایمی است که نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری، بیت‌المقدس و نوار غزه از سوم ژوئن سال گذشته بدین سو مرتکب شده‌اند.


این جنایت‌ها شامل تهاجم نظامی نیروهای اسرائیلی در شهرهای کرانه باختری و حمله اخیر علیه نوار غزه است که هزاران شهید و زخمی به همراه داشت.


این اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین به‌دنبال آن صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل چند روز پیش با انتشار گزارشی اعلام کردند که اسرائیل به‌طور خطرناکی قوانین بشردوستانه بین‌المللی را در حمله اخیر علیه نوار غزه نقض کرده بود که تا سطح جنایات جنگی ارتقا می‌یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب