دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
این روزها به کسب و کارهای اینترنتی، فروش سلاح گرم هم اضافه شده است

اسلحه با تحویل رایگان درب منزل

وقتی خبرنگار فارس از یکی از ادمین‌های تلگرامی خرید وفروش اسلحه درخواست کلت کمری کرد جواب ادمین مثبت بود، و در همان پیام اول قیمت کلت را هم ۸۵۰ هزار تومان اعلام کرد.
کد خبر : 251524

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، وقتی در جایی مردم زیاده از حد بی قانونی کنند و احیانا از سلاح‌های سرد و گرم علیه هم استفاده کنند، اصطلاح عامیانه‌ای در توصیف وضعیتشان هست که می‌گوید «مگه تگزاسه!». تگزاس یکی از ایالت های آمریکاست که به خاطر شرایط روزگار قدیمش به اسلحه‌کشی و نادیده گرفتن قانون معروف شده است.


حالا ظاهرا در کشور ما؛ یعنی جایی که اکثریت مردم در طول عمرشان حتی دستشان هم به یک اسلحه نمی‌خورد، عده‌ای هوای تگزاس برشان داشته و در فضای مجازی و حقیقی اقدام به فروش اسلحه کرده‌اند. جدای از مسئله بیکاری و روی آوردن افراد جویای کار به مشاغل کاذب در شهرهای مرزی که شامل قاچاق و حتی فروش اجناس غیرقانونی مثل اسلحه هم می‌شود، منشا این موضوع چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی بیشتر فرهنگی است.


توهین مساوی با مرگ!


شاید باورش سخت باشد اما اگر مقدار متعارفی پول در حساب بانکی تان داشته باشید، می توانید با برقراری ارتباط با ادمین یک کانال تلگرامی یا اینستاگرامی فروش اسلحه، یک کلت کمری را با پیک درب منزلتان تحویل بگیرید. و البته وقتی کسب و کار کسی فروش اسلحه باشد باید خودتان را برای دیدن جملاتی مثل «توهین مساوی با مرگ» هم در این صفحات آماده کنید.


اگر کلماتی مثل فروش اسلحه و یا سلاح را در اینستاگرام، جستجو کنید صفحات زیادی با عکس اسلحه های مختلف از مخصوص میدان جنگ گرفته تا شکاری و انواعی که شخصی معرفی می شوند، پیدا خواهید کرد. در صفحات برخی علنا اظهار می‌شود که می‌توانید با ارسال پیام خصوصی به آنها نوع و مدل اسلحه موردعلاقه تان را بخواهید تا به دستتان برسد!


اما بعضی از این صفحات فارسی هم ظاهرا فقط صاحبانی عشق اسلحه دارند. چون فقط در پست‌های مختلف انواع و اقسام اسلحه‌های شخصی و نظامی را با مشخصاتی مثل کشور سازنده، جنس اسلحه، تعداد فشنگ‌ها، کاربرد و... معرفی کرده‌اند. پای این پست‌ها هم پر از نظرات کاربرانی است که یا به اسلحه ابراز علاقه کرده اند یا اشتباهات صاحب پست را در معرفی اسلحه گوشزد کرده اند و یا درخواست قیمت و خرید داده اند!


اغلب این صفحات در همان قسمت نظرات یا در قسمت معرفی عنوان کرده اند که فقط برای علاقه به سلاح این صفحات را راه اندازی کرده اند و فروش ندارند. بعضی ها هم اعتراف کرده اند که این اسلحه ها تقلبی و مثلا فندکی به شکل اسلحه هستند.


صاحب یکی از صفحات که ظاهرا درخواست های زیادی برای قیمت و فروش داشته است در یکی از پست هایش ضمن اینکه می گوید علاقه‌مندان به داشتن اسلحه را درک می کند، به آنها پیشنهاد می دهند که برای رسیدن به علاقه شان از اسلحه های مدل که یا ساچمه ای هستند و یا فقط فندکی به شکل اسلحه هستند استفاده کنند.


این فعال اینستاگرامی در زمینه معرفی سلاح مخاطبان صفحه اش را افرادی معرفی می کند که برای کلکسیون های خود یا صرفا تجربه داشتن یک سلاح شخصی به دنبال خرید اسلحه هستند.


موجودی کلت کمری تمام شد


این روزها نرم افزار تلگرام محل انواع کسب و کارهاست. اگرچه فیلتر شدن این پیام‌رسان معروف کار خیلی ها را کساد کرده بود اما ظاهرا اسلحه فروشی در تلگرام هنوز مشتریان خودش را دارد. طوری که با بالا و پایین کردن پیام های اخیر در یک صفحه تلگرامی فروش اسلحه، چندین پیام از فروش مدل خاصی از سلاح و تمام شدن موجودی آن می بینید!


وقتی خبرنگار فارس از یکی از ادمین های تلگرامی خرید وفروش اسلحه درخواست کلت کمری کرد جواب ادمین مثبت است و در همان پیام اول قیمت کلت را هم 850 هزار تومان اعلام می کند. نکته جالب ماجرا این است که ادمین تلگرامی با اسم و عکس پروفایل مذهبی در تلگرام فعالیت می کند تا مثل یک کاربر واقعی به نظر برسد و کار خرید و فروش اسلحه در فضای مجازی را راحت تر انجام بدهد.


بعضی از این صفحات تلگرامی ادعا می کنند که فقط اسلحه های شکاری می فروشند وانواع اسلحه را هم فقط برای آشنایی خریدار و فروشنده معرفی می کنند. چون موقع فروش به مراکز رسمی اعطای مجوز اسلحه مراجعه می شود و همه سلاح ها با مجوز رسمی و ثبت اسم خریدار در مراکز قانونی به فروش می رسد.


اگرچه خود خرید و فروش اسلحه به این شکل کار چندان قانونی به نظر نمی رسد اما ادمین های این کانال ها به شدت محتاط هستند و ظاهرا اسلحه های خود را به هر کسی نمی فروشند!


سوغات شهر ما اسلحه است!


ماجرای فروش اسلحه در ایران، به فضای مجازی ختم نمی شود. در فضای حقیقی به خصوص شهرهای مرز غربی کشور فروش اسلحه مثل فروش سوغات آن شهر در بازارهایش رواج دارد.


بازارچه های شهرهای مرزی مثل کرمانشاه به ارزانی معروف است که البته بخشی زیادی از این ارزانی به خاطر قاچاق بودن اجناس و واردات غیرقانونی است. طوری که در کنار لوازم آرایشی-بهداشتی، لوازم جانبی موبایل و لباس های قاچاق افرادی در در بازار کشت می زنند و زیرگوش مشتری ها فروش انواع سلاح شامل سلاح گرم، شوکر، دستبند و... را تبلیغ می کنند.


شاهدان عینی می گویند که در بازارچه های شهر کرمانشاه، شوکر بین 30 تا 60هزار تومان، گازهای اشک آور مثل گاز فلفل بین 12 تا 15هزارتومان و دستبند هم بین 50تا 100هزار تومان به فروش می رسد. این اجناس هم اصل و تقلبی دارند و بالا و پایین رفتن قیمت را اورجینال بودن یا نبودن سلاح تعیین می کند. مثلا فروشنده در حین پرس و جو برای شما توضیح می دهد که دستبند صدهزارتومانی محصول اصل ایران و یا شوکر 60هزارتومانی محصول رژیم صهیونیستی اسرائیل است!


سرهنگ رستمی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان کرمانشاه در این باره معتقد است که سطح پایین امنیت در استانی مثل کرمانشاه باعث علاقه مردم به داشتن سلاح شخصی شده است. مرز مشترک با عراق هم برآورده کردن این علاقه را آسانتر می سازد.


شاه کش هم داریم


اغلب این سلاح ها توسط جوانان جویای کار در شهرهای محروم و مرزی به فروش می رسد. این افراد هراز گاهی به کشورهای همسایه مثل عراق می روند و با خود تعدادی سلاح نظامی و حتی اسلحه می آورند تا لابه لای باقی اجناس قاچاق شهرشان به فروش برسانند.


در بین سلاح هایی که این افراد به فروش می رسانند به جز شوکر و دستبند و گاز اشک آور، انواع سلاح مثل تفنگ خلبانی آلمانی با قیمت یک ملیون و دویست، شاه کش؛ اسلحه ای به اندازه کف دست که یک فشنگ میخورد و برای اینکه شاه های زیادی با آن ترور شده اند به این اسم معروف شده با قیمت هفتصد تومان و انواع اسلحه کلت با قیمت های متفاوت به چشم می خورد.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
۰
سلام فقط تو این فکرم که چرا این چند ساله این نوع فروش این قدر راحت شده و همه جا در حال تبلیغه برا فروش
غدیر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲
۱
ما که ۵ دختر محجبه داریم اهل رعایت هستیم و می‌خواهیم به دستور پیامبر (ص) که فرمودند در زمان غیبت ولو به اندازه یک خنجر سلاح داشته باشید اسلحه نداریم و اگر اوباش بخواهند روزی ترک تازی کنند نمیدانیم چکار کنیم اما لات‌ها همه مسلح هستند نمیدانیم حرف پیغمبر خدا را گوش کنیم یاحکومت اسلامی را
واقعیت
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
۱
بخور تا خورده نشی و مسئولین هم که نصف...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
۰
سلام من ساواش هستم از گیلان ی کلت کمری خوش دست کالیبر 45 باشه و یا رولور کالیبر50میخوام بی زحمت قیمتشو بدونم و سفارش بدم دمتون گرم
مهران.نمدادی
Netherlands
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱
۰
یک.اسلحه.کلاش.می.خواستم.میتوانی.بیاری. یا نه
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
۰
این فروش سلاح‌ها راحت برای اینکه می‌خوان در سال 98 تظاهرات راه بندازن از این سلاح‌ها خریداری نکنید هر جا دیدید به پلیس اطلاع بدهید این افراد می‌خواند داخل کشور جنگ داخلی راه بندازند افرادی که این سلاح‌ها را می‌خرند مال سارمان منافقین هستند
علی
United States of America
جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
۰
اسلحه باید آزاد باشه . انسان حق دفاع از خودشو داره
حامد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
۰
یه کلت کالیبر ۴۵ می خواهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
۰
به اسلحه برتا میخواستم لطفا قیمت ونحوه ارسال رابفرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
۰
به اسلحه برتا میخواستم لطفا قیمت ونحوه ارسال را بفرمایید
جمالی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
۰
فریب. نخورید کسانی که در فضای مجازی مدعی فروش اسلحه هستند کلاهبردارن. و چیزی برای فروش ندارن سر خیلیا را کلاه. گذاشته اند
ابرام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
۰
دم همنون گرم داداشیا
مسعودی
Canada
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
۰
من یک تفنگ دوست دارم چطوری سفارش بدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
۰
میبینی بجا کلت مامورمیاد درخونتون
ناشناس
United States of America
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
۰
س.خریدارم لطفا قیمت و نحوه ارسال بفرستین برام
mary?
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
۰
من تفنگ میخوام
بزیکس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
۰
یک عددزنجیرتانک می خواستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۴
۰
همین مونده دست بردارید بابا
مهدی
Germany
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
۰
اونهاییکه دنبال خرید اسلحه هستند بدانند که اگر قرار باشد که هرنفر ایرانی یه اسلحه داشته باشه سنگ رو سنگ بند نمیشه اونوقت ایران هم مثل سایر کشورها ناامن میشه الان پلیس امریکا همه دیدیم که بدست مردم کشته میشه این فکر ها رو نکنیم ناامنی بدچیزی هست حواسمان باشد که اگر دیدیم کسی هم خرید و فروش اسلحه داره یا اسلحه داره به پلیس گزارش بدیم
علیرضا اشوری
Netherlands
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
۰
ببخشید یه چند تا موشک اگزوست و چند تا موشک تاو میخوام قیمت گرفتم بالا میگن شما دارید به خلبانها بگم بیان ببندن
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
۰
کسی کلت داره برا فروش
محمد
Netherlands
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
۰
سلام
آیا کلاهک هسته ای موجوده ؟؟برا خرید میخواستم
لطفا قیمت و نحوه ارسال رو ایمیل کنید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
۰
آقا غدیر درست میفرمایند تکلیف ما بدبختها که سالم زندگی میکنیم چیه چطور باید از خودمون دفاع کنیم همینجور بشینیم نگاه کنیم تا یک روز یک تیر تو سر خودمون یا بستگان درجه یک خودمون خالی کنن
جواتی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲
۰
دوستان وعزیزترینهام بیشتر نظرات حضرات سطحی نگریه متاسفانه. اگر فروشگاهی برای خرید وفروش باشه باید زیر نظر مراجعه قظایی ودارای مجوز فروش باشه و دوم اینکه فروشگاهی با این عنوان (سلاح گرم کمری .و سبک )وجود خارجی نداره وکلا کلاه برداریه مطمئن باشین قانون اجازه نمیده.اما سلاح گرم فقط برای کشتن استفاده میشه غیر این هرکسی چیزی گفت دروغه.تو دین ما همیشه صحبت از صلح بوده نه جنگ واگر جنگی بوده ما شروع نکردیم ونیازی به سلاح نبوده .الان هم که اصلا بحث جنگ نرم وتجارت الکترونیک وسطه نه سلاح گرم.مهمتر اینه که تا اینجا که حقیر میدونم به جز سلاح شکاری ته پر وسر پر که با مجوز اسلحه مهمات ارتش یا سپاه تحویل میشه مابقی سلاحهای سبک خرید ونگهداریشون جرم محسوب میشه والا اخر......چون دولتی محسوب ومجوزی تعلق نمیگیره بهشون
اما اگه قانونی تصویب میشد که در شرایط خاصی اسلحه تحویل میشد خیلی خوب بود.من خودم به نظم و قانون احترام میزارم اما شرایطی به وجود میاد که داشتن سلاح واقعا ضروری هست.عرض میکنم اگر دوستان مخالف بودید تسلیم.حرفی نیست
من خودم اهل کوه نوردی وگردش در طبیعت هستم تا حالا دوبار مشکل جدی تهدید انسانی وحیوانی داشتم که خدا بهم کمک کرد اما اگه اونجا سلاحی داشتم میتونستم راحتتر با مشکلات مواجه بشم اون هم برای دفاع وگریز از محلکه نه گرفتن جون انسان یا حیوانی که خودم بشدت مخالف شکار حیوانات هستم منظورم (سلاح سبک کمری از هر مدلی که قابل صدور جواز باشه ) نه شکاری که قابلیت حملش مشکله.واینکه بخواد تو محیط شهری استفاده بشه همونی هست که دوستان بالا اشاره کردن و واقعا سنگ روی سنگ بند نمیشه الان ام که همه جنگ عصاب.کیو کیو..خخخخ
به جای داشتن سلاح به فکر زندگی آرومی باشید که داریم حیفه از دستش بدیم به جاش موارد احتیاطی رو اموزش ببینیم.البته بیشتر حوادث توی جاده ها اتفاق میفته مثل سرقت تجاوز قتل تو این مواقع هم داشتن سلاح خوب به نظر میرسه همین دیگه نظری ندارم مر30
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
۰
اگه یه خورده عقل وشعور داشته باشید می فهمید که دارن جیب ملت رو خالی میکنن
امید فیضی
United States of America
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
۰
قیمت این اسلحه ها چقدره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
۰
سلام خدمت دوستان مژده مژده تعدای موشک‌بالستیک و کروز به صورت مزایده به فروش میرسد ... این موشک ها فقط یک بار بیشتر استفاده نشدن ..در حد نوو فقط یکیشون سوخت جامدش تموم شد مجبور شدیم روغن مایع بریزیم توشش با تشکر
عرفان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۴
۰
ببخشيد مزاحم شدم.بي زحمت يه پنج شيشتا مشك شهاب سه ميخواستم همراه بالانچرز بی زحمت كلاهك هسته اى شونم پر باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
۰
نارنجک میخام
علی عبدالهی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
۰
سلاموایرانشهرهستم کلاش میخواستم قیمتش چنده
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
۰
استان زنجان هم پیدا می شه بگیریم وضع خیلی خرابه کسانی هستند که به خواهر مادر خود رهم نمی کنند به زن بچه ما رحم خواهند کرد با این وضع مملکت
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
۰
اگه میشه با بنده تماس بگیرید نیاز ب سلاح کمری دارم
gholam.baloocg57@@jmail.com
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۱
۰
ببخشید دوستان من دنبال یک هلی کوپتر کبرای آمریکایی هستم اگر کس داره با قیمت خوب خریدارم
اگر لازم شد با پرایدم معاوضه میکنم بشرط اینکه دو میلیون سر بدین
جمال
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
۰
سلام یه کلت کمری آمریکایی میخواستم بردش 500متر باشه قیمتش چنده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
۰
سلام من یک کلت میخوام میتونین تحول بدین شما که زدین ارسال درب منزل پس چرا در خواسدارا انجام نمیدین اگر میشه جواب بدین
هلدینگ شایسته