دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1396 - 16:05
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

تلاش در عرصه فکری و فرهنگی نقطه امید تعاملات منطقه‌ای است

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نخبگان و دانشمندان برجسته منطقه می‌توانند با تکیه‌ بر مشترکات فرهنگی و عرفانی، افقی روشن و نقطه امیدی برای همکاری‌های بین‌المللی در عرصه‌های فرهنگی و عرفانی ایجاد کنند.
کد خبر : 251304

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد کافی در همایش بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگی ایران و شبه‌قاره هند با محوریت میراث مشترک عرفان و ادبیات فارسی عنوان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد هم‌اکنون با همکاری سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی بستری را فراهم کرده است تا دانشمندان و دانشجویان از کشورهای مختلف منطقه در قالب گفت‌وگوی سازنده به بیان ایده‌های خود بپردازند.


وی ضمن اشاره به درگیری‌ها و مشکلات فراوان موجود در منطقه، گردهمایی شماری از نخبگان برای شناخت ابعاد فکری و فرهنگی بین ملل مختلف را از خبرهای مسرت‌بخش این زمان عنوان کرد و افزود: شما نخبگان و دانشمندان برجسته منطقه می‌توانید با تکیه‌ بر مشترکات فرهنگی و عرفانی، افقی روشن و نقطه امیدی برای همکاری‌های بین‌المللی در عرصه‌های فرهنگی و عرفانی ایجاد کنید.


رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه گفت: امروز دانشمندان حاضر در این همایش، هر کدام نمایندگان کشورهایی هستند که بیشترین مشترکات منطقه‌ای در جنبه‌های مختلف زبانی، فرهنگی و عرفانی دارند و همین امر می‌تواند منجر به گفت‌وگویی سازنده در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شود.


وی همچنین با اشاره به تاریخ قدمت این منطقه ورود اسلام را به این منطقه موجب افزایش ارتباطات گسترده فرهنگی و عرفانی دانست و در همین راستا عرفان و ادبیات را دو جلوه‌گاه روح آدمی دانست و افزود: عرفان مجال رفع عطش روح انسان است و ادبیات فارسی عرصه بروز زیبایی‌های کلامی است.


کافی تلاش در عرصه فکری و فرهنگی در این همایش را نقطه امید همکاری و تعاملات بیشتر منطقه‌ای دانست و همت و تلاش همه شرکت‌کنندگان در این همایش را در جهت افزایش این همکاری‌ها و رسیدن به جهانی زیبا و به‌دوراز خشونت را با تکیه‌بر تعاملات و مشترکات فرهنگی خواستار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد کافی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته