دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس فدراسیون سوارکاری:

رقابت‌های سوارکاری کورس پاییزه گنبد غیر قانونی است/ جلوگیری از فعالیت قماربازان در سوارکاری

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: رقابت‌های سوارکاری کورس پاییزه گنبد غیر قانونی است اما حکومت خودمختار در اسب‌سواری گنبدکاووس همچنان این مسابقات‌ را برگزار می‌کند.
کد خبر : 251276

مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره اتفاقات رخ داده در کورس پاییزه گنبد و مصدومیت تعدادی از ماموران نیروی انتظامی توسط قماربازان و شرط بندان، گفت: «ای کاش می‌دانستیم که چنین مسابقاتی با چه مجوزی برگزار می‌شود که مانع آن شویم. در هر ورزشی مرجع اصلی صدور مجوز برای برگزاری مسابقات فدراسیون مرتبط است ولی ما در برگزاری کورس غیر قانونی پاییزه گنبد کوچکترین اختیاری نداریم.»


وی ادامه داد: «بارها و بارها از طریق سایت فدراسیون و دیگر رسانه‌ها اطلاع رسانی کرده‌ایم که فدراسیون سوارکاری هیچ مجوزی برای برگزاری رقابت‌های کورس پاییزه صادر نکرده است ولی این مسابقات در حال برگزاری است. بیش از 300 نامه به وزارت ورزش و جوانان، هیات سوارکاری استان گلستان، سازمان بازرسی کل کشور، استانداری و اداره کل ورزش و جوانان گلستان نوشته‌ایم و به آنها اطلاع داده‌ایم که فدراسیون سوارکاری مجوزی برای برگزاری رقابت‌های سوارکاری گنبدکاووس صادر نکرده است ولی کماکان این رقابت‌ها در حال برگزاری است.»


خلیلی خاطرنشان کرد: «مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در حالی هفته هفدهم خود را پشت‌سر گذاشته که در این رقابت‌ها نظم و مقرراتی وجود ندارد.دوپینگ اسب‌ها در این رقابت‌ها به سادگی انجام می‌شود. بسیاری از شرکت‌کنندگان با اسب اصیل در رقابت‌ها شرکت می‌کنند ولی عده‌ای با اسب ارزان که دارو‌های ممنوعه تقویتش کرده‌اند در مسابقات شرکت کرده و اتفاقا قهرمان هم می‌شوند.»


وی تاکید کرد: «عمق فاجعه آنجایی است که اجازه لازم به ما داده نمی شود تا به اطلاع سوارکاران سالم این موضوع را برسانیم که رقابت‌های گنبد مجوز قانونی ندارند و چه تخلفاتی در آن صورت می‌گیرد. ما بارها به هیات اسب‌سواری گنبد اعلام کرده‌ایم با چه مجوزی مسابقات را برگزار می‌کنند ولی آنها نه تنها به ما جوابی نمی‌دهند بلکه رئیس هیات را که حکم برکناری‌اش را صادر کرده‌ایم همچنان حفظ کرده‌اند و او در حال برگزاری مسابقات است.»


رئیس فدراسیون سوارکاری تاکید کرد: «در تهران مسابقات سوارکاری زیرنظر فدراسیون برگزار می‌شود و در آزمایش‌های دوپینگی که اسب‌ها گرفتیم،متوجه شدیم که چندین اسب دوپینگ کرده‌اند و نموه‌های آنها مثبت بوده. بعد در همین رقابت‌های پنج‌شنبه هفته گذشته در گنبدکاووس شاهد حضور همان اسب‌ها در مسابقات بودیم.»


وی افزود: «وقتی حکومت خودمختار در اسب‌سواری گنبدگاووس در حال برگزاری مسابقات کورس پاییزه است و هیچ کدام از نهادهای ذی‌ربط پاسخی به نامه‌های فدراسیون سوارکاری نمی‌دهند، نباید انتظار داشت که سنگ روی سنگ بند شود. حتما باید درگیری‌های فیزیکی رخ دهد و ماموران نیروی انتظامی آسیب ببینند تا همه هوشیار شوند و به حرف‌های ما بشنوند.»


خلیلی تاکید کرد: «اگر عزمی برای کمک به فدراسیون سوارکاری وجود دارد تا مقابل قماربازان و متخلفان بایستد تا از عرصه رقابت‌های اسب سواری کنار گذاشته شوند،بهتر است هر چه زودتر نهادهای مربوطه تلاش خود را آغاز کنند تا این حرف مطرح نشود که قماربازان به جان هم افتادند. سوارکاری رشته‌ای است که می‌تواند برای مردم ایران مفیدتر از آن چیزی باشد که به آن فکر کرده‌اند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته