دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1396 - 14:09
رهبر حزب الدعوة عراق در گفت‌وگو با آنا:

تشکیل ائتلاف «پیروزی عراق» به‌دلیل پاره‌ای اختلافات دیرتر از موعد اعلام شد

یکی از رهبران حزب الدعوه عراق گفت: ائتلاف پیروزی عراق به‌دلیل نزدیکی‌‌اش به نخست‌وزیر این کشور از قدرت زیادی برخوردار است.
کد خبر : 251142

حیدر العبادی عصر روز گذشته (شنبه) با صدور بیانیه‌ای، از تشکیل ائتلاف انتخاباتی پیروزی عراق (نصر العراق) خبر داد. او با بیان اینکه این ائتلاف در مسیر حفاظت از پیروزی‌ها و خون شهدا و تقویت مواضع قهرمانان وطن و مبارزه با فساد گام برمی‌دارد، از همه جریان‌های سیاسی خواست به این ائتلاف ملی و فراطایفه‌ای بپیوندند.


همچنین بامداد امروز (یکشنبه) بود که نخست‌وزیر عراق ورودش به روند اجرایی انتخابات پارلمانی عراق که قرار است 12 می (22 اردیبهشت) برگزار شود را به‌طور رسمی اعلام کرد.


جاسم محمد جعفر، از رهبران حزب الدعوه عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که «ائتلاف پیروزی عراق چگونه شکل گرفت؟» گفت: «توافقات بر سر تشکیل این ائتلاف در دو روز گذشته انجام شده بود، ولی به‌دلیل بروز برخی اختلافات داخلی در حزب الدعوه اعلام تشکیل ائتلاف با مقداری تاخیر همراه شد، ولی اکنون همه اختلافات حل و تشکیل ائتلاف به ریاست حیدر العبادی اعلام شده است.»


وی افزود: «درواقع ائتلاف پیروزی عراق (نصر العراق) که به ریاست حیدر العبادی تشکیل شد، به‌دلیل نزدیکی‌‌اش به نخست‌وزیر عراق از قدرت زیادی برخوردار است.»


این شخصیت سیاسی نزدیک به العبادی درباره اختلافاتی که در سر راه تشکیل ائتلاف وجود داشت، تنها به بیان این مورد بسنده کرد که «عمده اختلافات به نحوه کسب کرسی‌ها، توزیع مناصب و ... باز می‌گشت که با توافقاتی که در این زمینه میان اعضاء شکل گرفت، مشکلات رفع شدند.»


جاسم محمد جعفر در پاسخ به این سوال که «آیا توافقی در زمینه پیوستن جریان‌های دیگر عراق به این ائتلاف انجام شده است؟» تصریح کرد: «در چند روز گذشته به‌طور مداوم در حال رایزنی بوده‌ایم و جریان‌های عراقی، خود برای تشکیل و پیوستن به ائتلاف پیروزی ابراز تمایل می‌کردند. در حال حاضر در حزب پیروزی عراق برخی از رهبران حزب الدعوه، ائتلاف فتح، متشکل از هشت بازوی نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) همچون سازمان بدر، تیپ‌ها و گردان‌های سیدالشهداء، گردان‌های حزب‌الله و ... به همراه اعضای مجلس اعلای اسلامی حضور دارند.»


وی افزود: «قرار است ائتلاف‌های دیگری همچون مستقلون به ریاست حسین شهرستانی، جریان الاصلاح به ریاست ابراهیم جعفری، جریان العطاء به ریاست فالح فیاض و حزب الفضیله به این ائتلاف بپیوندند. علاوه بر این، حزب وابسته به خالد عبیدی وزیر دفاع سابق عراق، حزب کلنا العراق به ریاست عبدالرحمان لویزی و چند جریان و حزب دیگر نیز از تمایل خود برای پیوستن به ائتلاف پیروزی عراق خبر داده‌اند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته