دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 تير 1394 - 11:48
بیادی با اشاره به حواشی ضیافت افطاری روحانی با فعالان سیاسی:

کسانی که اسرار جلسه فعالان سیاسی با رئیس جمهوری را علنی کردند، نامحرمند/ وقتی اختلاف و دعوایی هست تا همه حرف‌ها گفته نشود، مشکلی حل نمی‌شود

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با اشاره به ضیافت افطاری شب گذشته رئیس‌جمهوری که با حضور چهره‌های شاخص احزاب و فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب برگزار شد، این جلسه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: نیت و قصد این جلسه و برگزارکنندگان آن، قطعا خیر بود و نتایج آن نیز به نظرم مثبت خواهد بود.
کد خبر : 25109

حسن بیادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با تأکید بر اینکه «باید به نتایج این جلسه توجه جدی داشت»، گفت: همه صحبت‌ها و پیشنهاداتی که در این جلسه از سوی رئیس‌جمهوری و فعالان سیاسی مطرح شد، درباره همدلی و توجه به یکدیگر و گوش دادن به حرف‌های هم بدون تخریب بود.


بیادی ادامه داد: در این جلسه که مبدع آن آقای دکتر روحانی بودند، این موضوع مطرح شد که این دست جلسات تداوم داشته باشد و به ماه رمضان ختم نشود.


او با اشاره به اینکه «ضیافت افطاری سال گذشته رئیس‌جمهوری با فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب، به صورت جداگانه و در دو شب مختلف برگزار شده بود»، اظهار کرد: حسن میهمانی امسال این بود که هر دو جناح را در یک شب گردهم آورده بودند که نتیجه آن قطعا تقویت فضای همدلی خواهد بود. نکته جالب مراسم دیشب این بود که سر میزهای افطاری هم، اصولگرا و اصلاح‌طلب کنار هم نشسته بودند.


بیادی در عین حال، یکی از ایرادات مراسم شب گذشته ریاست‌جمهوری را دعوت نشدن همگان به این مراسم خواند و گفت: بهتر است در چنین جلساتی همه را دعوت کنیم و تبعیض در کار نباشد. مثلا یکسری احزاب مستقل و معتدل و گروه‌های شهرستانی هستند که اتفاقا در مناطق خود بسیار هم تأثیرگذارند و جایگاه دارند حتی اگر این جایگاه در سطح ملی نباشد. متأسفانه این گروه‌ها به چنین جلساتی دعوت نمی‌شوند و این نوعی تبعیض است.


دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، با اشاره به سخنان مطرح شده در این مراسم تأکید کرد: حرف‌هایی که زده شد همه در جهت وحدت و کاهش‌ آسیب‌های روانی ناشی از مسائل سیاسی در کشور بود. در این زمینه آقای حدادعادل با سخنانی که مطرح کرد، پیشتاز بود و صحبت‌های ایشان محور همه اظهارات قرار گرفت.


وی در این باره توضیح داد: سخنان آقای حدادعادل حول این محور بود که مشترکات دو جناح زیاد است و اختلافات و زوایا بسیار کم است ولی متأسفانه جلوه اختلافات بیشتر است. ایشان اظهار داشتند که ما در اصل نظام و انقلاب و در توجه به خط امام که رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم بارها اصول آن را تبیین کرده‌اند، با هم مشکلی نداریم. در رهبری هم که مشکل نداریم. اختلافات حول نظرات شخصی و درباره شیوه اداره کشور است که می‌توانیم درباره آن با بحث و گفت‌وگو به همدلی و هماهنگی برسیم.








مگر نسلی که جوانی خود را پیش از انقلاب و در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب گذرانده، چقدر عمر خواهد کرد و مگر چقدر از نسل ما باقی مانده است؟ خطری که آقای کرباسچی از آن سخن گفت این بود که اگر اختلافات به همین شکل ادامه یابد، چند سال دیگر که جوان‌های امروز جای ما را می‌گیرند، از ما عبور خواهند کرد و آنها را از دست خواهیم داد

بیادی با اشاره به اظهارات غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران سازندگی در این جلسه که باعث اعتراض برخی اصولگرایان و در نهایت ترک جلسه از سوی آنان شد، گفت: به نظر من صحبت‌های آقای کرباسچی هم بسیار عالی بود هرچند که شاید به نظر برخی، بخشی از این سخنان تحریک کننده بود ولی به هرحال ایشان هم نیت خیر داشت. جلسه خصوصی بود و در جلسه خصوصی می‌توان این مسائل را بیان کرد.


وی تصریح کرد: کار اشتباهی که صورت گرفته این است که آن را علنی کرده‌اند. به نظر من کسانی که اسرار جلسات خصوصی اینچنینی را علنی می‌کنند، مانند نامحرمان هستند و باعث زاویه و افزایش اختلافات می‌شوند.


این فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه «وقتی اختلاف و دعوایی هست، باید همه حرف‌ها را زد تا مشکل، حل و درد، درمان شود»، گفت: اگر حرف‌ها ناگفته بماند، دردی درمان نمی‌شود. صحبت‌های آقای کرباسچی هم از این باب بود. البته همین‌جا بگویم که اگر آقای کرباسچی سخنان پایانی‌شان را مطرح نمی‌کردند بهتر بود.


بیادی در عین حال خاطرنشان کرد: نکته مهم اظهارات آقای کرباسچی، هشدار درباره از دست دادن نسل‌های بعد از انقلاب بود که به نظرم از آن غفلت شد.


وی این هشدار را بسیار مهم خواند و گفت: اگر ما به این نکته توجه نکنیم، نسل‌های آینده از ما عبور خواهند کرد. مگر نسلی که جوانی خود را پیش از انقلاب و در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب گذرانده، چقدر عمر خواهد کرد و مگر چقدر از نسل ما باقی مانده است؟ خطری که آقای کرباسچی از آن سخن گفت این بود که اگر اختلافات به همین شکل ادامه یابد، چند سال دیگر که جوان‌های امروز جای ما را می‌گیرند، از ما عبور خواهند کرد و آنها را از دست خواهیم داد.


بیادی در پاسخ به این سؤال که «آیا ترک جلسه از سوی برخی اصولگرایان، نوعی توهین به میزبان که رئیس‌جمهوری بوده، تلقی نمی‌شود؟» گفت: البته من نمی‌دانم چه کسانی جلسه را ترک کرده‌اند ولی به هر حال هر کسی مختار است و شاید کسانی که رفته‌اند، کاری داشتند.


وی در پایان با مثبت ارزیابی کردن کلیت جلسه و اظهارات سخنرانان و سخنان شخص رئیس‌جمهوری گفت: همه از اصولگرا و اصلاح‌طلب از کمک به دولت، همدلی و توجه به نسل آینده سخن گفتند که همگی نکات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته