دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1396 - 09:12

اظهارات فدریکا موگرینی درباره برنامه موشکی ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برنامه موشکی بالستیک ایران ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 250999

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، فدریکا موگرینی در وبلاگ خود نوشت: «روزهای سختی بود به‌ویژه به خاطر تلاشی که برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انجام دادیم. من در روز پنج‌شنبه نشستی در بروکسل با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی که در این توافق مذاکره کردند (جان اف لودریان از فرانسه ، بوریس جانسون از بریتانیا و زیگمار گابریل از آلمان)، داشتم.»


وی افزود: «این توافق در حال کار کردن است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نُه بار تاکنون تایید کرده است و این برای امنیت اروپا و جهان مهم است. این مثبت است که روز گذشته رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ تایید کرد که آمریکا به تعهدات خود پایبند می‌ماند و توقف تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای طبق این توافق را تایید کرده است.»


موگرینی گفت: «نشست ما در بروکسل همچنین فرصتی بود تا درباره دیگر موضوعات که مربوط به توافق هسته‌ای نیست مانند تظاهرات (اغتشاشات) هفته گذشته در ایران و تنش‌ها در خاورمیانه و برنامه موشک‌های بالستیک ایران صحبت کنیم.»


وی تصریح کرد: «اینها موضوعاتی است که ما اروپایی‌ها درباره آن‌ها نگران و متعهد هستیم با عزم بیشتری در خارج از حوزه توافق هسته‌ای با آن‌ها مقابله کنیم. در حقیقت این توافق طبق حکم سازمان ملل متحد که به وضوح دامنه آن را محدود کرد، مذاکره شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته