دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1396 - 14:41
مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش‌و‌پرورش:

بیش از 173هزار دانش‌آموز در مدارس آموزش از راه‌ دور تحصیل می‌کنند

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش‌و‌پرورش از تحصیل بیش از 173 هزار دانش‌آموز در این مدارس خبر داد.
کد خبر : 250799

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گودرز شاهمرادی، مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش‌و‌پرورش در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفته شوراهای آموزش‌و‌پرورش برگزار شد، بیان کرد: یک هزارو 615 واحد آموزش از راه دور در کشور فعال است که 173 هزار و 143 نفر در نیمسال اول ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل هستند.


وی با بیان اینکه آیین‌نامه ظرفیت‌پذیری در نظر داریم که بتوانیم آموزش از راه دور را در مناطق محروم و آزاد ارتقاء دهیم، گفت: آموزش از راه دور ظرفیتی است که می‌تواند برای دانش‌آموزان مناطق محروم، کم برخوردار و آزاد فرصت یاددهی و یادگیری را ایجاد کند.


مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش استفاده از آموزش‌های الکترونیک‌ را از مهم‌ترین ویژگی‌های آموزش از راه دور دانست و افزود: ‌در حال حاضر در 6 واحد آموزشی استان البرز آموزش الکترونیک آغاز شده است همچنین آموزش الکترونیک برای مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی نیز در حال اجرا است.


شاهمرادی با توجه به سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به استان خوزستان گفت: قرار شد در استان خوزستان 6 منطقه کمتر توسعه یافته تحت پوشش آموزش الکترونیک قرار بگیرد؛ ضمن اینکه تقویت مراکز پیش دانشگاهی در مناطق آزاد هم تحت پوشش قرار می گیرد.


وی با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور بر اساس 11 شاخص انجام می‌شود، اظهار کرد: برای مدارس آموزش از راه دور، کارنامه ارزیابی علمکرد صادر می‌شود؛ مدارسی که بیش از 90 امتیاز را کسب کنند، مورد تقدیر قرار می گیرند و مدارسی که زیر 50 امتیاز کسب کنند، از فعالیت شان خودداری می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته