پروژه توسعه کسب و کار فرش دستباف اردبیل اجرا میشود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر اسحق رسولی در نشست کارگروه بهبود برند طرح و نقشه فرش دستباف اردبیل اظهار کرد: «تنوع طرح و نقشه اردبیل زیاد است که جنبه مثبت دارد ولی در برندسازی موفق نبوده است.»
وی افزود: «فرش اردبیل تنها برای اهل فن شناخته شده است ولی عموم مردم نمیتوانند فرش اردبیل را تشخیص دهند و به همین دلیل نیازمند مکتب خاصی است که کارگروه طرح و بهبود نقشه فرش می تواند در این زمینه فعالیت موثری داشته باشد.»
رئیس خوشه فرش استان اردبیل بیان کرد: «طرح ماهی اردبیل، طرح جا افتاده ای است و ضرورت دارد با نوآوری و خلاقیت و بهبود کیفیت به یک مکتب تبدیل شود.»
وی با بیان اینکه تربیت نیرو در حوزه طراحی نیاز اساسی استان است، تصریح کرد: «طراح فرش با سفارش کار میکند و برای برندسازی مستلزم سرمایهگذاری است که نیاز به تقویت دارد.»
رسولی گفت: «طراحی فرش نیاز به بازاریابی دارد و طراح باید دانش بازاریابی هم داشته و همزمان تولید کننده باشد و نیاز است که طراح حمایت و تقویت شود.»
انتهای پیام/