دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1396 - 10:57
ظریف:

ایران و سه کشور اروپایی درباره برجام مذاکره می‌کنند/ دولت جدید آمریکا در جهان منزوی شده است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «قرار است با توجه به اهمیت برجام، جلسه مشورتی میان ایران و سه عضو اتحادیه اروپا برگزار شود.»
کد خبر : 249306

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه «آیا مقام‌های آلمان از شما خواسته‌اند که درباره وقایع اخیر کشور به آلمان سفر کنید؟» گفت: «صحبتی که میان ما شده این است که توافق کردیم باتوجه به اهمیتی که این روزها برای برجام دارد، به‌ویژه باتوجه به سیاست‌های مخرب ایالات متحده، جلسه مشورتی میان ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درباره برجام انجام شود.»


وی افزود: «برخی از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های اسرائیلی تلاش کردند خبرسازی کنند در این زمینه که این خبرسازی‌ها نیز بی‌اساس است مبنایی ندارد.»


ظریف درباره ناآرامی‌های ایران و برگزاری نشست در شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمریکا گفت: «واقعیت این است که مردم در ایران خلاف متحدان منطقه‌ایشان حق دارند اعتراض و نظر و انتقاداتشان را مطرح کنند. انتقاد و اعتراض به صورت مسالمت‌آمیز حق مردم است و با خشونت نیز تفاوت دارد. مردم نشان دادند با اینکه اعتراض را حق خود می‌دانند خشونت را نمی‌پذیرند و بر نمی‌تابند.»


وی افزود:‌ «آمریکایی‌ها تلاش کردند از این حرکت سوء استفاده سیاسی برای اهداف خود کنند. دیدیم که چگونه در شورای امنیت و حتی با وجود اعمال فشاری که در شورای امنیت کردند و با روش‌های نامناسب، باز هم منزوی شدند و همه کشورها به جای این که درباره موضوعات مورد نظر آن‌ها صحبت کنند درباره ضرورت حفظ برجام و خودداری از دخالت در امور داخلی صحبت کردند.»


ظریف گفت: «کشورهای دیگر از اینکه این موضوع را بهانه‌ای برای استفاده اهداف سیاسی کنند اظهار نگرانی کردند. طبق همه گزارش‌ها از مناطق مختلف ، گرایش دولت جدید آمریکا در سطح جهانی گرایشی منزوی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته