دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1396 - 11:16
رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور:

طرح تعیین شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به صحن مجلس می‌آید

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس گفت: بخشی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح خواهد شد.
کد خبر : 248677

به گزارش گروه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدجواد کولیوند در خصوص اقدامات کمیسیون شوراها برای اصلاح قوانین انتخاباتی، اظهار داشت: مجلس طرحی را برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ارائه خواهد کرد و شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تعیین خواهد شد.


رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس سیاست های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، بخشی از شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را شورای نگهبان باید تعیین کند و بخش دیگری را نیز مجلس باید تهیه کند.


وی افزود: بنابراین بخشی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح خواهد شد.


کولیوند با اشاره به اینکه طرحی را نیز برای اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم کرد، متذکر شد: طرح دیگری را نیز برای اصلاح قانون انتخابات شوراها تهیه می‌کنیم.


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر لایحه جامع و واحد انتخابات را دولت به مجلس ارائه کند، بعد از بررسی کامل این اصلاحات را در لایحه جامع جایگزین می کنیم، زیرا در این 3 طرح اصلاحی که در کمیسیون شوراها برای انتخابات تهیه شده، نماینده دولت، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌ها در جلسات کمیسیون شوراها شرکت کردند و نظرات خود را بیان داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته