دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش عضو اتاق ایران به انتشار فهرست ادعایی دارایی‌های مقام‌های ایرانی

به دنبال انتشار فهرست از دارایی‌های مسئولان کشور در شبکه‌های اجتماعی یک عضو اتاق ایران نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
کد خبر : 24854

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، اخیرا پیامی به نقل از شبکه تلویزیونی C.N.N در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شد که بر اساس آن فهرست دارایی‌های خارجی تعدادی از مسئولان ذکر شده بود.


در این فهرست که نام 34 مسئول کشور ذکر شده بود، نام حمید حسینی عضو اتاق ایران و عضو هیأت‌ مدیره اتحادیه صادرکنندگان محصولات نفتی نیز وجود دارد. بر اساس این گزارش دارایی‌های خارجی حمید حسینی 30 میلیون دلار در کشور مالزی و 82 میلیون یورو در اسپانیا اعلام شده است.


برای اینکه از صحت‌ و سقم این خبر مطلع شویم به سراغ حمید حسینی رفتیم. او این پیام را شایعه‌ای واهی خواند و گفت: بازار ایران پرسودترین بازار دنیاست و بنده نیازی برای خارج کردن دارایی‌های خود از کشور ندارم.


به گفته او کسی که درآمدهای شفاف و پاک داشته باشد، نیازی به خارج کردن سرمایه‌های خود ندارد و می‌تواند در بازار داخلی بهترین گردش مالی را داشته باشد.


حسینی گفت: به اکثر کشورها سفر کرده‌ام، اما تا به‌ حال به اسپانیا نرفته‌ام و تمایل هم ندارم در این کشور سرمایه‌گذاری کنم. ضمن اینکه بهره بانکی کشور مالزی هم بسیار پایین است و نگه داشتن چنین پولی در این کشور کاملا به‌ ضرر است.


وی با بیان اینکه کوچک‌ترین سرمایه‌گذاری در ایران در بخش تولید بین 25 تا 30 درصد سود دارد، تصریح کرد: این در حالی است که رقابت برای کسب درآمد در کشورهای پیشرفته بسیار سخت است و سود بسیار کمی دارد، به همین جهت منطقی نیست که سرمایه‌ای که می‌تواند سود بالایی برای ما داشته باشد را خارج کنیم.


عضو اتاق ایران افزود: بخشی از سرمایه‌های ما در امارات وجود دارد تا از طریق آن مبادلات تجاری خود را انجام دهیم.


وی درباره مجاز یا غیرمجاز بودن سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی آزاد است، اما بخش‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری خارجی نیاز به مجوز دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته