دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مجلس دانش‌آموزی چگونه تشکیل می‌شود؟

مجلس دانش‌آموزی، مجلسی مشورتی مرکب از نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی مناطق آموزش‌ و‌ پرورش است که اعضای آن به تناسب جمعیت دانش‌آموزی استان از میان دانش‎آموزان عضو شوراهای دانش‎آموزی مدارس متوسطه انتخاب می‌شوند.
کد خبر : 248299

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، در واژه‌شناسی (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف عبارت مجتمع آموزشی استثنایی/Integrated/Education Complex/Special Education آمده است: مرکز آموزشی که در آن، یک یا چند گروه دانش‌آموز استثنایی در حداقل دو دوره تحصیلی با توجه به ضوابط تعیین شده به تحصیل اشتغال داشته باشند.


مرکز آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه.


مجتمع آموزشی بین‌المللی/International Education Complex: واحدهای آموزشی نسبتاً بزرگ و دارای امکانات و تجهیزات کافی که جهت تأمین و ایجاد فرصت‌های لازم برای آموزش‌و‌پرورش اتباع خارجی مقیم ایران تأسیس و راه‌اندازی شده است.


مجتمع‌های آموزشی - تربیتی/Education Complex/Convened Education: مجموعه‌ای از واحدهای آموزشی و پرورشی دولتی در یک محل (هم‌جوار/تابعه یا در یک منطقه آموزش‌و‌پرورش) که از اختیارات ویژه‌ای برخوردار بوده، به‌صورت مشارکتی یا هیأت‎امنایی اداره می‌شوند و پیوسته با مدیریّت واحد در تمام دوره‌های تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی و متوسطه) و در یک جنسیت، برابر مقرّرات آموزش‌و‌پرورش و مفاد آیین‌نامه مربوط، فعالیت می‌کنند.


مجتمع‌های آموزشی - تطبیقی/Adaptive Education Complex: مجتمعی برای تحصیل دانش‌آموزان ایرانی که مدتی از عمر و زمان تحصیل خود را خارج از کشور گذرانده و آشنایی لازم با زبان فارسی یا آمادگی انطباق با نظام آموزشی جاری را ندارند.


مجتمع‌های آموزشی و پرورشی روستایی/Rural and Tribal Education Complex: مجموعه‌ای از واحدهای آموزشی و پرورشی عادی دولتی در یک منطقه یا ناحیه آموزش‌و‌پرورش که با مرکزیت واحد محل استقرار برابر مقرّرات آموزش‌و‌پرورش و مفاد آیین‌نامه‌های مربوط، تحت شرایطی و با مدیریّت واحد، در تمام دوره‌های تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی و متوسطه)، زیر نظر مدیر مجتمع، اداره می‎شود.


مراکز آموزشی مربوط به دانش‌آموزان روستا.


مجتمع‌های ورزشی/Sport Complexes: واحدهای سازمانی حقیقی که مشخصات و ویژگی‌های مجتمع‌های ورزشی را داراست و در آن فعالیت‌های ورزشی صورت می‌گیرد.


مراکز ورزشی


مجلس/Parliament/Parlement: مجمع نمایندگان که وظیفه قانو‌ن‌گذاری را در کشور بر عهده دارد.


مکانی که در آن نمایندگان منتخب مردم برای قانون‌گذاری و تصویب قوانین جمع می‌شوند، محل نشستن مردم، جای نشستن، محل اجتماع برای مشاوره و گفت‌و‌گو.


مجله/Magazine/Journal: نشریه‌ای غیر روزانه (هفتگی، دوهفتگی، ماهانه) صحافی شده با عنوان مشخّص، دارای صفحات زیاد، معمولاً بیش از پانزده صفحه که به‌صورت ادواری یا غیر‌ادواری، با فاصله زمانی منظم یا غیر منظم برای مدت نامحدود منتشر می‎شود، شماره مسلسل دارد و حاوی مقالاتی در باره موضوع‌های مختلف است.


مجموعه‌ای از مقالات گوناگون که هرهفته یا هرماه چاپ و منتشر شود.


مجلس دانش‌آموزی/Student Parliament: مجلسی است مشورتی مرکب از نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی مناطق آموزش‌ و‌ پرورش که اعضای آن طی فرآیند معینی و به تناسب جمعیت دانش آموزی استان از میان دانش‎آموزان عضو شوراهای دانش‎آموزی مدارس متوسطه انتخاب و به این مجلس راه پیدا می‌کنند. عضویت در این مجلس افتخاری است و مدت آن دو سال است.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته