دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1396 - 16:45
عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور:

پرداختی مبتنی بر عملکرد بی‌عدالتی در حق پرستاران است

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور طرح قاصدک(پرداختی مبتنی بر عملکرد)‌ را طرحی نابخردانه و عین بی‌عدالتی دانست و گفت: باید به‌جای استفاده از جدول‌های غیرکارشناسانه و غیرکاربردی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سقف کارانه‌ها پرداخت شود.
کد خبر : 248240

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی‌ اشرف رحمان‌پناه با بیان این‌که برنامه ششم، دولت را مکلف کرده که تعرفه‌های خدمات پرستاری در سقف کارانه‌ها پرداخت شود، اظهار کرد: هم‌اکنون کارانه پرستاران معادل ۲۷.۵ درصد است از این‌رو و بر این اساس اجرای تعرفه‌های خدمات پرستاری در سقف کارانه‌ها نیازمند بودجه اضافی و القایی نیست.


وی ادامه داد: اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سقف کارانه‌ها چند مزیت دارد که از آن جمله ابهت اجرا نشدن این قانون شکسته می‌شود و این تعرفه‌گذاری به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود و هزینه‌ای به بیمار تحمیل نمی‌شود.


عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سقف کارانه‌ها را عین عدالت برشمرد و افزود: با برچیده شدن طرح قاصدک (پرداختی مبتنی بر عملکرد) بی‌عدالتی‌ها، تبعیض‌ها و مداخلات بی‌مورد مدیران در جهت پایمال کردن حق پرستاران از میان می‌رود.


رحمان‌پناه طرح قاصدک را طرحی نابخردانه و عین بی‌عدالتی دانست و گفت: باید به‌جای استفاده از جدول‌های غیرکارشناسانه و غیرکاربردی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سقف کارانه‌ها پرداخت شود.


وی یادآور شد: در طرح قاصدک اضافه‌کار صفر تا ۱۰۰ همه پرسنل در همه رده‌های شغلی، سنی و سابقه خدمتی یکسان و به‌میزان ساعتی ۵۰۰۰ تومان محاسبه می‌شود که این صحیح نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته